خانهاخبار
آیفون ۱۷ اسلیم به فناوری جدید نمایشگر اولد مجهز می‌شود

آیفون ۱۷ اسلیم به فناوری جدید نمایشگر اولد مجهز می‌شود

به لطف فناوری جدید TDDI، نمایشگر اولد آیفون موردانتظار اپل نازک‌تر خواهد شد. 

۱۴ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

یک شرکت تایوانی به نام Novatek اعلام کرده فرآیند ساخت یک صفحه‌نمایش اولد جدید را آغاز خواهد کرد که از فناوری ادغام لمس و درایور نمایشگر (TDDI) بهره می‌برد. شایعه شده سری iPhone 17 که سال آینده میلادی معرفی می‌شود، از این فناوری پیشرفته برخوردار خواهد شد. 

طبق یک گزارش جدید، شرکت Novatek تولید نمایشگر‌های مجهز به فناوری TDDI در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۵ میلادی شروع می‌کند. انتظار می‌رود اپل جزو نخستین مشتریان این برند باشد.

طراحی رندر مفهومی آیفون ایر

به لطف این تکنولوژی نوین، پنل‌های اولد سری پرچمدار کوپرتینونشین‌ها از ضخامت کمتری بهره‌مند خواهند شد. در این دسته از نمایشگرها، لایه‌های صفحه‌نمایش و لمس با یکدیگر ادغام می‌شوند. به نظر می‌رسد آیفون ۱۷ اسلیم (iPhone 17 Slim) که محصول نازک اپل به شمار خواهد رفت، از پنل موردنظر استفاده می‌کند.

گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که اپل فناوری جدید نمایشگر اولد را در دیگر دستگاه‌های خود مانند آیپد‌ها و سری اپل واچ نیز آزمایش خواهد کرد. همچنین احتمال دارد آیفون تاشو با صفحه‌نمایش موردنظر روانه بازار شود.

رندر مفهومی آیفون ایر

براساس شایعات منتشر‌شده، مدل اسلیم سری آیفون ۱۷ جایگزین نسخه پلاس می‌شود و به نمایشگر ۶٫۶ اینچی مجهز خواهد بود. به علاوه، ناچ حفره و بریدگی کپسولی‌شکل این گوشی که قابلیت داینامیک آیلند را به همراه دارند، از ابعاد کوچک‌تری بهره خواهند برد. 

در صورتی که نمایشگر‌های مجهز به فناوری TDDI در گوشی‌های پرمیوم سال ۲۰۲۶ میلادی اپل به کار روند، امکان دارد این پنل‌ها از قابلیت ProMotion (نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی) پشتیبانی کنند. از سوی دیگر، یک افشاگر ادعا کرده که آیفون ۱۷ از یک پوشش ضدانعکاس فوق‌مقاوم برای نمایشگر خود برخوردار می‌شود.

برچسب‌ها: