خانهاخبار
مشخصات فنی تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ فاش شد

مشخصات فنی تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ فاش شد

در فاصله تنها چند روز مانده به رونمایی از تراشه پرچمدار مدیاتک، جزئیات تازه‌ای از این سخت‌افزار در اختیار کاربران قرار گرفته است.

۱۴ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

دو هفته پیش، مدیاتک اعلام کرد که تراشه پرچمدار این برند موسوم به Dimensity 9400 در تاریخ ۹ اکتبر سال جاری میلادی (۱۸ مهر ۱۴۰۳) معرفی می‌شود. حالا در فاصله تنها چند روز مانده به معرفی این چیپست، جزئیات جدیدی از پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی آن فاش شده است.

افشاگری شناخته‌شده به نام Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی Weibo ادعا کرده که دیمنسیتی ۹۴۰۰ از هسته اصلی Cortex-X925 با فرکانس ۳٫۶۳ گیگاهرتزی بهره می‌برد. برای مقایسه، مدل قبلی این سخت‌افزار از هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۲۵ گیگاهرتز برخوردار است.

مشخصات فنی دیمنسیتی ۹۴۰۰

علی‌رغم بهبود قابل‌توجه در سرعت هسته اصلی، سه هسته Cortex-X4 و چهار هسته Cortex-A720 به مانند نسل قبلی از سرعت ۲٫۸۰ گیگاهرتزی و ۲ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند.

در حالی که شایعات قبلی ادعا کرده بودند دیمنسیتی ۹۴۰۰ از هسته‌های جدید Cortex-A725 استفاده می‌کند، افشاگر DCS‌ اذعان داشته که این سخت‌افزار به هسته‌های A720 مجهز می‌شود. 

نسخه جدید دیمنسیتی از پردازنده گرافیکی Immortalis-G925 MC12 بهره خواهد برد که از سرعت ۱۶۱۲ مگاهرتزی پشتیبانی می‌کند. به علاوه، این تراشه قدرتمند برپایه نسل دوم فرآیند ساخت ۳ نانومتری N3E شرکت TSMC ساخته خواهد شد. 

تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰

به لطف فرآیند ساخت جدیدتر، سخت‌افزار مدیاتک با بهبودهای قابل‌توجهی در زمینه‌های توان پردازشی و مصرف انرژی همراه می‌شود. به عنوان یک تراشه پرچمدار، انتظار داریم این چیپست قابلیت‌های هوش مصنوعی را به خوبی پردازش کند.

در نهایت باید اشاره کرد دیمنسیتی ۹۴۰۰ به حافظه رم LPDDR5x سامسونگ مجهز می‌شود که سریع‌ترین حافظه موجود در بازار به شمار می‌رود. این حافظه رم پرسرعت پردازش محلی (On-Device) قابلیت‌های هوش مصنوعی را بهبود می‌بخشد.