خانهاخبار
مدل اگزینوسی سری گلکسی S25 عرضه نخواهد شد

مدل اگزینوسی سری گلکسی S25 عرضه نخواهد شد

به دلیل بازدهی ضعیف خط تولید اگزینوس ۲۵۰۰، این تراشه در نسل جدید سری پرچمدار سامسونگ به کار نخواهد رفت.

۱۳ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

گزارش‌ها قبلاً ادعا کرده بودند که سامسونگ از تراشه پرچمدار جدید خود یعنی Exynos 2500 در گوشی‌های گلکسی S25 و S25 پلاس استفاده خواهد کرد. با این وجود، به نظر می‌رسد این سخت‌افزار در هیچ‌کدام از مدل‌های نسل جدید سری گلکسی اس به کار نخواهد رفت.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، غول فناوری کره احتمالاً گلکسی S25 FE و نسل بعدی سری گلکسی زد فولد و زد فلیپ را به تراشه موردنظر مجهز خواهد کرد. 

تراشه اگزینوس سامسونگ

دلیل تاخیر در عرضه نسخه جدید سری اگزینوس به بازدهی ضعیف خط تولید مربوط می‌شود. شایعه شده بازدهی خط تولید این چیپست تنها در حد ۵۵ درصد است که در مقایسه با هدف‌گذاری ۷۰ درصدی این برند کره‌ای، بازدهی به مراتب کمتری محسوب می‌شود.

استفاده از تراشه اگزینوس در گوشی‌های تاشو موردانتظار سامسونگ مقداری عجیب به نظر می‌رسد. تا به امروز، تمامی مدل‌های گلکسی زد فولد و زد فلیپ با تراشه اسنپدراگون روانه بازار شده‌اند. به علاوه، با توجه به سابقه نه چندان درخشان چیپست‌های اختصاصی این برند، این سخت‌افزار از محبوبیت کمتری در بین کاربران برخوردار است. این موضوع می‌تواند تاثیر منفی در میزان فروش دستگاه‌های تاشو زد فولد و زد فلیپ بگذارد.

غول فناوری کره اخیراً از گوشی Galaxy S24 FE رونمایی کرد که به نسخه ضعیف‌شده اگزینوس ۲۴۰۰ مجهز است. در این رابطه، انتظار داریم که مدل جدید این دستگاه نیز با تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ همراه شود. شایعه شده S25 FE در ماه آوریل سال آینده میلادی (فروردین تا اردیبهشت ۱۴۰۴)‌ معرفی خواهد شد.

در نهایت باید اشاره کرد که در حال حاضر، اطلاعات اندکی پیرامون توان پردازشی اگزینوس ۲۵۰۰ وجود دارد. این تراشه به احتمال زیاد برپایه فرآیند ۳ نانومتری ساخته خواهد شد. 

برچسب‌ها: