خانهاخبار
تصویر شماتیک شیائومی ۱۵ اولترا طراحی این پرچمدار را نشان می‌دهد

تصویر شماتیک شیائومی ۱۵ اولترا طراحی این پرچمدار را نشان می‌دهد

پرچمدار پرمیوم شیائومی احتمالاً به سنسور ۱ اینچی برای دوربین اصلی و لنز تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز می‌شود. 

۱۳ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

انتظار می‌رود شیائومی در ماه جاری میلادی (اکتبر / مهر تا آبان ۱۴۰۳) از Xiaomi 15 و Xiaomi 15 Pro رونمایی کند. با این وجود، شایعه شده مدل اولترا سری پرچمدار غول فناوری چینی در اوایل سال آینده میلادی معرفی خواهد شد. 

تا به امروز، گزارش‌های مختلفی پیرامون Xiaomi 15 Ultra منتشر شده که بخشی از مشخصات فنی و قابلیت‌های این پرچمدار را فاش کرده‌اند. حالا به تازگی تصویری شماتیک از این محصول در دسترس قرار گرفته که طراحی آن را نشان می‌دهد.

تصویر شماتیک شیائومی ۱۵ اولترا

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنیم، شیائومی ۱۵ اولترا به مانند نسل قبلی خود از ماژول دوربین دایره‌ای‌شکل برخوردار می‌شود. البته در مقایسه با مدل ۱۴ اولترا، تغییراتی در چینش دوربین‌های این دستگاه پرمیوم دیده می‌شود.

نسل جدید سری اولترا این برند چینی از یک دوربین در بخش بالایی و سه سنسور در قسمت پایین ماژول بهره می‌برد. به نظر می‌رسد دوربین بالایی این گوشی سنسور تله‌فوتو ۲۰۰ مگاپیکسلی پریسکوپی (ایزوسل HP9 سامسونگ) خواهد بود که در مقایسه با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی مدل فعلی، یک بهبود قابل‌توجه به شمار می‌رود. 

در زیر سنسور اشاره‌شده، دوربین اصلی قرار خواهد گرفت که از سنسور ۱ اینچی ۵۰ مگاپیکسلی IMX900 سونی با لرزشگیر اپتیکال بهره خواهد برد. 

شیائومی ۱۴ اولترا

شایعات ادعا کرده‌اند که ۱۵ اولترا از لنز‌های فوق‌عریض و تله‌فوتو مشابه ۱۴ اولترا برخوردار می‌شود. در این راستا، انتظار می‌رود پرچمدار پرمیوم شیائومی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX858 سونی برای دوربین‌های موردنظر استفاده کند. 

در پنل جلویی دستگاه نمایشگر حفره‌دار را مشاهده می‌کنیم که ظاهراً با حاشیه‌های باریک و لبه‌های تخت برخوردار خواهد شد.

سایر مشخصات فنی

قلب تپنده شیائومی ۱۵ اولترا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار خواهد بود که احتمالاً انرژی موردنیاز خود را از باتری ۶۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی دریافت خواهد کرد. این گوشی به نمایشگر با رزولوشن تصویر 2K مجهز خواهد شد و با حافظه رم تا ۲۴ گیگابایت روانه بازار می‌شود. 

از دیگر جزئیات فنی این محصول می‌توان رابط کاربری HyperOS 2.0 (مبتنی بر اندروید ۱۵) و سنسور اثرانگشت اولتراسونیک را نام برد. 

برچسب‌ها: