خانهاخبار
بنچمارک گلکسی A56 خبر از تراشه قوی‌تر آن می‌دهد

بنچمارک گلکسی A56 خبر از تراشه قوی‌تر آن می‌دهد

میان‌رده موردانتظار سامسونگ احتمالاً به تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ مجهز خواهد شد که از پردازنده مرکزی قوی‌تر و پردازنده گرافیکی جدید بهره می‌برد. 

۱۲ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

چند ماه پیش، نسل جدید تراشه میان‌رده سامسونگ موسوم به اگزینوس ۱۵۸۰ در بنچمارک گیک‌بنچ ثبت شد و جزئیات مربوط به عملکرد پردازشی آن در اختیار کاربران قرار گرفت. حالا به تازگی این سخت‌افزار بار دیگر و همراه با گوشی Galaxy A56 در گیک‌بنچ لیست شده است. 

طبق اطلاعات ثبت‌شده در این بنچمارک، مدل جدید سری گلکسی A از شناسه مدل SM-A566B بهره می‌برد و تراشه اگزینوس ۱۵۸۰ نیز با شناسه مدل S5E8855 همراه می‌شود. در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، این گوشی موفق شده به ترتیب امتیازهای ۱۳۵۳ و ۳۸۳۲ را به خود اختصاص دهد.

بنچمارک گیک بنچ گلکسی A56

نسخه جدید سری اگزینوس از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای برخوردار می‌شود که شامل یک هسته با فرکانس ۲٫۹۱ گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس ۲٫۶۰ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف با فرکانس ۱٫۹۵ گیگاهرتزی خواهد بود. در حال حاضر، هنوز چینش این هسته‌ها مشخص نشده است. برای مقایسه، اگزینوس ۱۴۸۰ از چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 بهره می‌برد.

هسته اصلی سخت‌افزار جدید غول فناوری کره از سرعت بالاتری پشتیبانی می‌کند که می‌تواند عملکرد تراشه در بخش تک هسته‌ای را بهبود ببخشد. احتمال دارد این چیپست از هسته‌ اصلی متفاوتی در مقایسه با هسته‌های میانی استفاده کند.

پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ تایید کرده که تراشه میان‌رده این برند به پردازنده گرافیکی Xclipse-540 (اسم‌رمز Angle) مجهز می‌شود. به نظر می‌رسد این پردازنده گرافیکی از معماری RDNA 3 شرکت AMD برخوردار خواهد شد. 

گلکسی A56 سامسونگ

گلکسی A56 با حافظه رم ۸ گیگابایتی در گیک‌بنچ لیست شده، ولی انتظار داریم این دستگاه در کانفیگ‌های رم بیشتری روانه بازار شود. برای یادآوری، مدل نسل قبلی این گوشی در سه مدل رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی عرضه شده است. به علاوه، این محصول با اندروید ۱۵ در دسترس قرار خواهد گرفت.

در نهایت باید اشاره کرد که گلکسی A56‌ احتمالاً در ماه مارس سال آینده میلادی (اسفند ۱۴۰۳ تا فروردین ۱۴۰۴) معرفی خواهد شد. 

برچسب‌ها: