خانهاخبار
مایکروسافت آفیس ۲۰۲۴ برای ویندوز و مک معرفی شد!

مایکروسافت آفیس ۲۰۲۴ برای ویندوز و مک معرفی شد!

شرکت مایکروسافت به تازگی نسخه‌ای جدید از مایکروسافت آفیس را برای دو سیستم عامل ویندوز و macOS معرفی کرده است.

۱۱ مهر ۱۴۰۳

تبلیغات

home_header

مایکروسافت این هفته از آفیس ۲۰۲۴ رونمایی کرد؛ نسخه‌ای مستقل از این مجموعه نرم‌افزاری محبوب که برای کاربران ویندوز و مک منتشر شده است. آفیس ۲۰۲۴ به عنوان جایگزینی برای کسانی که خرید یک‌باره را به اشتراک مایکروسافت ۳۶۵ ترجیح می‌دهند، عرضه شده و شامل نسخه‌های به‌روز Word، Excel، PowerPoint، OneNote و Outlook است. این برنامه‌ها به عنوان نسخه‌های «قفل شده در زمان» عرضه می‌شوند، به این معنی که برخلاف نسخه مایکروسافت ۳۶۵، به‌روزرسانی‌های مداوم با ویژگی‌های جدید را دریافت نخواهند کرد.

office 2.jpeg

برای کاربران مک، آفیس ۲۰۲۴ بهبودهای قابل توجهی را به همراه دارد. سرعت برنامه اکسل به ویژه در هنگام کار با چندین فایل افزایش یافته و آوت‌لوک برای مک حالا از جسچر‌های مخصوص مجیک ترک‌پد و مجیک ماوس پشتیبانی می‌کند. پاورپوینت نیز ویژگی‌های جدیدی مانند «Cameo» را اضافه کرده است که به کاربران امکان قرار دادن یک فید مستقیم از دوربین به اسلاید‌ها را می‌دهد. قابلیت «Recording Studio» نیز برای ضبط صدا و انیمیشن‌ها به پاورپوینت اضافه شده است. علاوه بر این، ورد و پاورپوینت اکنون از لایک کردن و واکنش به نظرات در اسناد مشترک پشتیبانی می‌کنند.

office 4.jpeg

اپلیکیشن وان‌نوت نیز بهبود‌های ویژه‌ای را برای کاربران macOS ارائه می‌دهد. به گفته مایکروسافت، پشتیبانی از فرمت OpenDocument (ODF) به ورد، اکسل و پاورپوینت اضافه شده است.

آفیس ۲۰۲۴ با سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۱، ویندوز ۱۰، macOS Ventura، macOS Sonoma و macOS Sequoia سازگار بوده و کاربران برای نصب و فعال‌سازی برنامه‌ها، به اکانت مایکروسافت و اتصال به اینترنت نیاز دارند. این مجموعه در دو نسخه عرضه شده که شامل Office Home 2024 به قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار و Office Home & Business 2024 با قیمت ۲۴۹.۹۹ دلار می‌شود. نسخه Home اپلیکیشن‌های ورد، پاورپوینت، اکسل و وان‌نوت را به همراه داشته و در سوی دیگر، نسخه Home & Business اپلیکیشن آوت‌لوک را نیز ارائه می‌دهد.

office 1.jpeg

در حالی که آفیس ۲۰۲۴ یک گزینه‌ی غیر اشتراکی ارائه می‌دهد، مایکروسافت همچنان برای دسترسی به جدیدترین ویژگی‌ها، خرید اشتراک آفیس ۳۶۵ را به کاربران توصیه می‌کند. با این حال، آفیس ۲۰۲۴ یک جایگزین آشنا برای کاربرانی محسوب شده که تهیه لایسنس‌های سنتی را به خرید اشتراک ماهانه ترجیح می‌دهند.