خانهاخبار
HMD فروش گوشی‌های نوکیا در بازار اروپا را متوقف کرد

HMD فروش گوشی‌های نوکیا در بازار اروپا را متوقف کرد

شرکت HMD اخیرا فروش گوشی‌های با برند نوکیا در بازار اروپا را متوقف کرده است.

۹ مهر ۱۴۰۳

اوایل امسال، HMD وارد مرحله جدیدی از توسعه خود شد و با کنار گذاشتن برند محبوب نوکیا، عرضه گوشی‌های هوشمند خود با برند HMD را آغاز کرد. در ماه‌های گذشته، HMD همچنان به ارائه گوشی‌های هوشمند، گوشی‌های ساده و تبلت‌های با برند نوکیا ادامه داد، اما به نظر رسیده که عرضه این محصولات حداقل در اروپا به پایان رسیده است.

nokia 1.jpeg

در حال حاضر، شما نمی‌توانید دستگاه‌های با برند نوکیا را در هیچ‌یک از وب‌سایت‌های رسمی HMD در اروپا پیدا کنید، اما این دستگاه‌ها همچنان در فروشگاه‌های HMD در آسیا، آفریقا، خاورمیانه، استرالیا و نیوزلند و آمریکای لاتین موجود هستند. پیش‌بینی شده که عرضه این محصولات در این مناطق نیز به زودی متوقف خواهد شد.

صفحه پشتیبانی HMD همچنان گوشی‌های هوشمند و ساده نوکیا را شامل می‌شود و این دستگاه‌ها همچنان پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد، اما مشخص نیست این پشتیبانی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

nokia 2.jpg

لازم به ذکر است که شرکت اصلی نوکیا همچنان یکی از بازیگران اصلی در صنعت زیرساخت‌های شبکه است و یکی از بزرگترین دارندگان پتنت در دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود. این شرکت در گذشته در پرونده‌های حقوقی متعددی علیه تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از جمله اپل، سامسونگ و اعضای گروه BBK حضور داشته است.