خانهاخبار
هزینه اشتراک ChatGPT پلاس در آینده به ۵۰ دلار در ماه می‌رسد!

هزینه اشتراک ChatGPT پلاس در آینده به ۵۰ دلار در ماه می‌رسد!

با استناد به گزارشات اخیر، شرکت OpenAI قصد افزایش تدریجی قیمت اشتراک ChatGPT پلاس را دارد.

۹ مهر ۱۴۰۳

شرکت OpenAI که با ارائه ChatGPT نقش موثری در افزایش محبوبیت هوش مصنوعی مولد داشت؛ در حال حاضر اشتراک ChatGPT پلاس را با قیمت ۲۰ دلار در ماه برای کاربرانی که نیاز به دسترسی سریع‌تر، ویژگی‌های اضافی و امکانات بیشتر دارند، ارائه می‌دهد. اما به نظر رسیده که این شرکت قصد دارد هزینه این اشتراک را در آینده به طور قابل توجهی افزایش دهد.

ai 1.jpeg

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، OpenAI بنا داشته تا پایان سال جاری، هزینه اشتراک ماهانه ChatGPT پلاس را ۲ دلار افزایش دهد. اما این افزایش قیمت ممکن است در همین‌جا متوقف نشود، زیرا ظاهراً OpenAI قصد دارد طی پنج سال آینده هزینه این اشتراک را به مبلغ قابل توجه ۴۴ دلار در ماه برساند.

ai 2.jpg

همچنین ممکن است که این شرکت جهت حفظ مشترکین فعلی، رده‌های عضویتی بیشتری با قیمت مناسب‌تر را نیز ارائه دهد. در غیر این صورت، بعید نیست که مشترکین ChatGPT پلاس به خدمات هوش مصنوعی رقبایی مانند گوگل و مایکروسافت که در حال حاضر هزینه ۲۰ دلاری در ماه دارند، مهاجرت کنند. البته، هیچ تضمینی وجود نداشته که این رقبای بزرگ نیز قیمت‌های فعلی خود را حفظ کنند.

ai 3.jpeg

این خبر در حالی منتشر می‌شود که طی چند سال گذشته، سرویس‌های استریم نیز افزایش قیمت‌های قابل توجهی را اعمال کرده‌اند. اخیراً یوتیوب پریمیوم در بازارهای جهانی شاهد افزایش قیمت قابل توجهی بود که در برخی مناطق به ۴۰ درصد می‌رسید. دیزنی نیز در آگوست ۲۰۲۴ از افزایش قیمت‌های مجموعه‌های خود از جمله دیزنی پلاس، ESPN پلاس و هولو خبر داد. با توجه به افزایش قیمت‌های اخیر، به نظر رسیده که کاربران باید خود را برای پرداخت هزینه بیشتری به صورت ماهانه برای اشتراک‌های دیجتالی آماده کنند.