خانهاخبار
تراشه‌های پرچمدار اندرویدی ۲۰ درصد گران‌تر می‌شوند

تراشه‌های پرچمدار اندرویدی ۲۰ درصد گران‌تر می‌شوند

افشاگر Digital Chat Station ادعا کرده که قیمت تراشه‌های دیمنسیتی ۹۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل چهار افزایش پیدا خواهد کرد.

۹ مهر ۱۴۰۳

کوالکام در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۳ اکتبر سال جاری میلادی (۳۰ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳) رویداد Snapdragon Summit را برگزار می‌کند که در آن شاهد رونمایی از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 خواهیم بود. از سوی دیگر، مدیاتک نیز تایید کرد که تراشه Dimensity 9400 در تاریخ ۹ اکتبر (۱۸ مهر) معرفی خواهد شد. 

حالا به تازگی افشاگری شناخته‌شده به نام Digital Chat Station ادعا کرده که قیمت نسل جدید تراشه‌های پرچمدار اندرویدی افزایش پیدا خواهد کرد. 

گزارش افزایش قیمت تراشه‌های پرچمدار اندرویدی

دلیل افزایش بهای این دو تراشه موردانتظار ظاهراً به استفاده از فرآیند ساخت گران‌قیمت N3E‌ شرکت TSMC مربوط می‌شود. در این رابطه، گزارش شده که قیمت مدل‌های جدید اسنپدراگون و دیمنسیتی به نسبت نسل قبلی آن‌ها تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت. 

افشاگر DCS اذعان داشته که دیمنسیتی ۹۴۰۰ با قیمت ۱۵۵ دلار و اسنپدراگون ۸ نسل چهار با قیمت ۱۹۰ دلار در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت. برندهای تراشه‌سازی معمولاً برچسب قیمتی سخت‌افزارهای خود را اعلام نمی‌کنند، ولی افزایش ۲۰ درصدی نشان می‌دهد که چیپست‌های دیمنسیتی ۹۳۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل سه ترتیب برابر با ۱۲۴ و ۱۵۲ دلار قیمت دارند. 

تراشه اسنپدراگون

چند ماه پیش، تحلیلگری برجسته به نام مینگ چی کو ادعا کرد که نسل جدید اسنپدراگون با افزایش قیمتی ۲۵ تا ۳۰ درصدی همراه می‌شود. به علاوه، افشاگر Ice Universe نیز تایید کرده که قیمت این تراشه ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. 

در صورتی که تولیدکنندگان هزینه بیشتری برای خرید این تراشه‌ها پرداخت کنند، احتمال دارد قیمت پرچمدارهای اندرویدی که امسال و یا سال آینده میلادی روانه بازار می‌شوند، افزایش پیدا کند. 

تراشه مدیاتک دیمنسیتی

شایعات ادعا کرده‌اند که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار با تغییرات بزرگی عرضه می‌شود. این سخت‌افزار به نخستین چیپست کوکالکام بدل خواهد شد که از هسته‌های اختصاصی Oryon بهره می‌برند. بنچمارک‌ها نشان داده‌اند که این تراشه با بهبود قابل‌توجهی همراه خواهد شد.

تراشه دیمنسیتی ۹۴۰۰ از هسته قدرتمند Cortex-X925 استفاده خواهد کرد. به لطف این تراشه، گوشی ویوو X200 پرو موفق شد رکورد جدیدی را بنچمارک آنتوتو ثبت کند.