خانهاخبار
سری گلکسی Tab S10 از راه رسید؛ تراشه دیمنسیتی و Galaxy AI

سری گلکسی Tab S10 از راه رسید؛ تراشه دیمنسیتی و Galaxy AI

نسل جدید گلکسی تب با قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه شده و از تراشه دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس بهره می‌برد. 

۶ مهر ۱۴۰۳

سامسونگ به تازگی از تبلت‌های پرچمدار جدید خود رونمایی کرده که برخلاف سنت همیشگی این برند، تنها شامل دو مدل ۱۲٫۴ اینچی پلاس و ۱۴٫۶ اینچی اولترا می‌شوند. در واقع نسخه استاندارد که به نمایشگر ۱۱ اینچی مجهز بوده است، امسال در دسترس قرار نمی‌گیرد.

برای نخستین‌بار، مدل‌های جدید سری گلکسی تب اس به یک تراشه از برند مدیاتک یعنی دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس مجهز شده‌اند. این سخت‌افزار ۳ نانومتری از یک هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳٫۴ گیگاهرتز، سه هسته X4 دیگر با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. 

گلکسی تب اس ۱۰ اولترا

گلکسی Tab S10 اولترا

چیپست غول تراشه‌سازی تایوانی از پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 آرم برخوردار شده و برای پردازش‌های هوش مصنوعی، از واحد پردازش عصبی MediaTek 720 استفاده می‌کند. 

در مقایسه با نسل قبلی که با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل دو روانه بازار شده است، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی سخت‌افزار سری Galaxy Tab S10 به ترتیب تا ۱۸ درصد و ۲۸ درصد سریع‌تر شده‌اند که خبر از بهبود قدرت پردازشی این تبلت‌ها می‌دهد. 

برای مدل پایه، محصولات جدید این برند با کانفیگ پایه رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی روانه بازار می‌شوند. یک نسخه ۵۱۲ گیگابایتی (با حافظه رم مشابه) نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند که مدل اولترا یک کانفیگ رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی را به همراه خواهد داشت. البته در صورت نیاز به حافظه بیشتر، کاربر می‌تواند از درگاه کارت حافظه microSD استفاده کند.

گلکسی تب اس ۱۰ پلاس

گلکسی Tab S10 پلاس

ابعاد گلکسی تب جدید تفاوتی با مدل قبلی ندارد و تنها ضخامت آن‌ ۰٫۱ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است. به لطف گواهی IP68، این تبلت‌ها در برابر آب و گردوغبار مقاوم هستند. باید اشاره کرد که این دستگاه‌ها از Armor Aluminum تقویت‌شده ساخته‌ شده‌اند. 

پنل جلویی گلکسی Tab S10 اولترا میزبان نمایشگر اولد ۱۴٫۶ اینچی است که از رزولوشن تصویر ۲۹۶۰ در ۱۸۴۸پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. این پنل از ناچ برخوردار شده که در آن دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض قرار دارند. 

پوشش ضد انعکاس گلکسی تب اس ۱۰

انرژی موردنیاز این دستگاه پرمیوم توسط باتری ۱۱٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۴۵ واتی بهره می‌برد. به علاوه، مدل پلاس از باتری ۱۰٬۰۹۰ میلی‌آمپرساعتی تغذیه می‌کند که با شارژ ۴۵ واتی همراه شده است. 

گلکسی Tab S10 پلاس نمایشگر ۱۲٫۴ اینچی اولد را به همراه دارد که از رزولوشن تصویر ۲۸۰۰ در ۱۷۵۲پیکسل پشتیبانی می‌کند. صفحه‌نمایش هر دوی این تبلت‌ها از پوشش ضدانعکاس بهره می‌برند. 

علی‌رغم بهره‌مندی از تراشه یکسان، این دو محصول از قابلیت‌های ارتباطی متفاوتی پشتیبانی می‌کنند. سری گلکسی تب اس ۱۰ در دو مدل وای‌فای و 5G روانه بازار خواهد شد. با این وجود، مدل اولترا از شبکه sub-6GHz 5G و وای‌فای ۷ برخوردار شده است. از سوی دیگر، نسخه پلاس از شبکه sub-6GHz 5G و وای‌فای 6E بهره می‌برد. 

تبلت‌های پرمیوم غول فناوری کره قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که شامل ویژگی‌های مانند Circle to Search و Sketch to Image (تبدیل طرح به تصویر) و Note Assist (ساماندهی خودکار نوشته‌ها، رونوشت‌ها و خلاصه‌های فایل صوتی) می‌شوند.

قابلیت هوش مصنوعی گلکسی تب اس ۱۰

صفحه‌کلید کاور این تبلت‌ها از کلید اختصاصی Galaxy AI برخوردار شده که برای فعال‌سازی قابلیت‌های هوش مصنوعی کاربرد دارد. به علاوه، سری Tab S10 تا هفت سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را دریافت خواهد کرد. 

در نهایت باید اشاره کرد که مدل‌های پایه گلکسی تب اس ۱۰ پلاس و تب اس ۱۰ اولترا به ترتیب با برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلار و ۱۲۰۰ دلار به فروش می‌رسند. این تبلت‌ها در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای روانه بازار خواهند شد. 

برچسب‌ها: