خانهاخبار
نخستین گوشی تاشو فلیپ شیائومی برای بازارهای جهانی عرضه شد

نخستین گوشی تاشو فلیپ شیائومی برای بازارهای جهانی عرضه شد

شیائومی میکس فلیپ به نمایشگر کاور بزرگ، باتری حجیم و دوربین تله‌فوتو مجهز شده است.

۶ مهر ۱۴۰۳

چند ماه پیش، شیائومی از نخستین گوشی تاشو فلیپ خود موسوم به Mix Flip رونمایی کرد. در ابتدا، این دستگاه تنها برای بازار چین در دسترس قرار گرفت، ولی حالا این برند عرضه جهانی تاشدنی بالارده خود را آغاز کرده است. 

تاشو غول فناوری چینی از نمایشگر ۶٫۶۸ اینچی اولد داخلی با رزولوشن تصویر ۲۹۱۲ در ۱۲۲۴پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. نمایشگر کاور ۴٫۰۱ اینچی دستگاه نیز از رزولوشن تصویر ۱۳۹۲ در ۱۲۰۸پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر داخلی شیائومی میکس فلیپ

هر دوی این پنل‌ها روشنایی چشمگیر ۳۰۰۰ نیتی را ارائه می‌دهند. به علاوه، شیائومی تایید کرده که صفحه‌نمایش کاور این محصول با ۲۰۰ برنامه محبوب (مانند یوتوب و Google Maps) سازگار خواهد بود. 

قلب تپنده میکس فلیپ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل سه است که انرژی موردنیاز خود را از باتری حجیم ۴۷۸۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند. این برند چینی ادعا می‌کند که پس از ۱۶۰۰ بار شارژ، ۸۰ درصد از ظرفیت باتری حفظ خواهد شد. این گوشی همچنین از شارژ باسیم ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند، ولی متاسفانه قابلیت شارژ بی‌سیم در آن وجود ندارد. 

پنل پشتی شیائومی میکس فلیپ

یکی از ویژگی‌های منفی این دستگاه را می‌توان عدم وجود گواهی ضدآب و گردوغبار IP دانست، چرا که رقبای اصلی این محصول مانند گلکسی زد فلیپ ۶ و موتورولا ریزر پلاس ۲۰۲۴ در برابر آب مقاوم هستند. 

مدل فلیپ سری میکس دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (سنسور 1/1.55 اینچی و اندازه پیکسلی ۱ میکرومتری) و سنسور تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این دوربین‌ها با بهینه‌سازی‌های لایکا همراه شده‌اند. وظیفه ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس ویدئویی برعهده دوربین ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود. 

نمایشگر کاور شیائومی میکس فلیپ

در نهایت باید اشاره کرد که کانفیگ رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی میکس فلیپ با قیمت ۱۲۹۹ یورو به فروش خواهد رسید. کاربران می‌توانند این دستگاه را در دو رنگ مشکی و بنفش خریداری کنند. برای مقایسه، گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ در کانفیگ مشابه (رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی) با قیمت ۱۱۹۹ دلار روانه بازار شد. 

گوشی تاشو شیائومی از باتری حجیم‌تر، شارژ باسیم‌ سریع‌تر و سیستم دوربین بهتر بهره برخوردار شده است. البته نباید فراموش کنیم که زد فلیپ ۶ نیز از گواهی ضدآب، قابلیت شارژ بی‌سیم و لنز فوق‌عریض بهره می‌برد. 

برچسب‌ها: