خانهاخبار
اسنپدراگون ۸ نسل پنج احتمالاً با سرعت ۵ گیگاهرتزی همراه می‌شود!

اسنپدراگون ۸ نسل پنج احتمالاً با سرعت ۵ گیگاهرتزی همراه می‌شود!

تراشه سال آینده کوالکام ظاهراً از بهبودهای قابل‌توجهی در زمینه قدرت پردازشی بهره خواهد برد. 

۴ مهر ۱۴۰۳

در حالی که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار هنوز معرفی نشده است، یک افشاگر شناخته‌شده با انتشار گزارشی در شبکه اجتماعی چینی Weibo‌ بخشی از جزئیات فنی نسل جدید این تراشه را در اختیار کاربران قرار داده که اسنپدراگون ۸ نسل پنج نام دارد. 

طبق اطلاعات فاش‌شده، سخت‌افزار سال آینده کوالکام از چینش هسته‌های مشابه مدل ۸ نسل چهار برخوردار خواهد شد. در این راستا، انتظار می‌رود این چیپست به ۲ هسته پردازشی و ۶ هسته کم‌مصرف مجهز شود. 

تراشه اسنپدراگون کوالکام

علی‌رغم کانفیگ مشابه، هسته‌های سخت‌افزار غول تراشه‌سازی آمریکایی با سرعت به مراتب بالاتری همراه خواهند شد. شایعه شده هسته‌های پردازشی که با اسم‌رمز Pegasus شناخته می‌شوند، از فرکانس ۵ گیگاهرتزی پشتیبانی خواهند کرد. از سوی دیگر، هسته‌های کم‌مصرف از فرکانس ۴ گیگاهرتزی برخوردار می‌شوند. 

برای مقایسه، شایعات ادعا کرده‌اند که هسته‌های پردازشی و کم‌مصرف اسنپدراگون ۸ نسل چهار به ترتیب از فرکانس ۴٫۳۲ گیگاهرتزی و ۳٫۵۳ گیگاهرتزی بهره خواهند برد.

تراشه اسنپدراگون کوالکام

شایان ذکر است که جزئیات فنی موردنظر مربوط به نسخه TSMC اسنپدراگون ۸ نسل پنج خواهد بود که برپایه فرآیند ۳ نانومتری N3P ساخته می‌شود. کوالکام به طور غیرمستقیم تایید کرده که وظیفه توسعه این سخت‌افزار برعهده دو شرکت TSMC و سامسونگ فاندری خواهد بود. 

در حال حاضر، هنوز سرعت هسته‌های مدل ساخته‌شده توسط سامسونگ مشخص نشده است. با این وجود، گزارش‌های غیر رسمی ادعا کرده‌اند که مدل سامسونگی اسنپدراگون ۸ نسل پنج از قدرت پردازشی مشابه نسخه TSMC برخوردار می‌شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که اسنپدراگون ۸ نسل چهار احتمالاً در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۳ اکتبر سال جاری میلادی (۳۰ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳) معرفی خواهد شد.