خانهاخبار
کنسول قابل حمل ایکس باکس احتمالا طی نسل آینده عرضه خواهد شد

کنسول قابل حمل ایکس باکس احتمالا طی نسل آینده عرضه خواهد شد

اخیرا شاهد انتشار گزارشی درباره احتمال عرضه یک کنسول قابل حمل توسط مایکروسافت طی نسل دهم بودیم.

۳ مهر ۱۴۰۳

به نظر رسیده که نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس، شامل دو کنسول خانگی و یک کنسول قابل حمل خواهد بود. براساس گزارش Windows Central، مایکروسافت قصد داشته تا در کنار عرضه‌ی جانشین‌هایی برای سری  S و X، یک گزینه‌ی دستی مشابه استیم دک را نیز به بازار عرضه کند.

xbox 1.jpeg

هنوز جزئیات دقیق این طرح مشخص نیست، اما اگر این کنسول پرتابل شبیه به استیم دک باشد، احتمالاً بازیکنان می‌توانند بازی‌های دیجیتالی خود را بازی کرده و بین کنسول دستی و کنسول اصلی جابجا شوند. به احتمال زیاد، شاهد یک اکوسیستم جداگانه مانند 3DS و Wii U یا Vita و PS3 نخواهیم بود و همچنین بعید نیست که همانند نینتندو سوییچ، این دستگاه امکان اتصال به کنسول خانگی را نیز داشته باشد.

xbox 2.jpeg

مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که در سال ۲۰۲۶، رویداد ویژه‌ای را برای بیست و پنجمین سالگرد عرضه ایکس باکس و هیلو در نظر گرفته است. نسل فعلی کنسول‌ها دورانی عجیب محسوب می‌شود؛ زیرا همچنان بازی‌هایی برای کنسول‌های نسل گذشته در حال ساخت هستند و واکنش‌های منفی کاربران به قیمت پلی استیشن ۵ پرو، سرنوشت نامعلومی را برای این آپگرید میان‌نسلی رقم زده است.

xbox 3.jpeg

در سال گذشته، اسنادی مربوط به برنامه‌های مایکروسافت برای معرفی یک آپگرید میان‌نسلی از کنسول ایکس‌باکس در اکتبر ۲۰۲۴ فاش شدند. مایکروسافت ادعا کرد که این برنامه‌ها به‌روز نیستند و این شرکت همچنان در حال آماده‌سازی برای عرضه نسخه دیجیتالی ایکس باکس سری ایکس است.