خانهاخبار
گلکسی S25 Ultra در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شد

گلکسی S25 Ultra در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شد

پرچمدار پرمیوم سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار در گیک‌بنچ ثبت شده است. 

۳ مهر ۱۴۰۳

در چند وقت گذشته، گزارش‌های مختلفی پیرامون Galaxy S25 Ultra منتشر شده که بخشی از مشخصات فنی آن را فاش کرده‌اند. حالا پرچمدار سامسونگ به تازگی در بنچمارک گیک‌بنچ لیست شده و جزئیات سخت‌افزاری این گوشی در اختیار کاربران قرار گرفته است. 

با توجه به این که غول فناوری کره از نسخه اختصاصی تراشه‌های قدرتمند کوالکام در سری گلکسی اس استفاده می‌کند، سخت‌افزار به کاررفته در نسل جدید اولترا احتمالاً Snapdragon 8 gen 4 for Galaxy خواهد بود. 

بنچمارک گلکسی اس ۲۵ اولترا

در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ، محصول پرمیوم این برند به ترتیب امتیازهای ۳۰۹۶ و ۹۰۸۰ را به خود اختصاص داده است. این امتیازها برای تراشه اسنپدراگون ۸ نسل چهار چندان بالا نیست، چرا که وان پلاس ۱۳ با تراشه مشابه موفق شده امتیازهای ۳۲۹۶ و ۱۰٬۰۴۹ را در تست‌های این بنچمارک کسب کند. 

شایان ذکر است که این بنچمارک احتمالاً در مراحل اولیه ساخت دستگاه ثبت شده است. در این رابطه، انتظار می‌رود بهینه‌سازی مختلفی روی این گوشی اعمال شود تا عملکرد پردازشی آن بهبود پیدا کند. 

پایگاه اطلاعاتی گیک‌بنچ خبر از چندین تفاوت بین تراشه‌های موجود در گوشی‌های سامسونگ و وان پلاس می‌دهد. برخلاف انتظار، سخت‌افزار به کاررفته در گلکسی اس ۲۵ اولترا از سرعت پایین‌تری بهره می‌برد. 

رندر گلکسی اس ۲۵ اولترا

هسته اصلی تراشه S25 Ultra از فرکانس ۴٫۱۹ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند در حالی که وان پلاس ۱۳ از سرعت بالاتر ۴٫۳۲ گیگاهرتزی برخوردار شده است. به علاوه، هسته‌های کم‌مصرف پرچمدار این برند کره‌ای با فرکانس ۲٫۹۰ گیگاهرتزی ثبت‌ شده‌اند که از سرعت ۳٫۵۳ گیگاهرتزی هسته‌های مشابه مدل وان پلاس پایین‌تر است. 

باید اشاره کرد که تا معرفی و عرضه گلکسی اس ۲۵ اولترا هنوز زمان باقی مانده و سامسونگ فرصت کافی دارد تا عملکرد پردازشی دستگاه خود را بهبود دهد. سری گلکسی اس ۲۵ احتمالاً در ماه ژانویه سال ۲۰۲۵ میلادی (دی تا بهمن ۱۴۰۳) معرفی خواهد شد. 

برچسب‌ها: