خانهاخبار
جزئیات فنی گوشی اقتصادی HMD در دسترس قرار گرفت

جزئیات فنی گوشی اقتصادی HMD در دسترس قرار گرفت

اچ ام دی ظاهراً در حال توسعه یک گوشی اقتصادی جدید به نام Aura 2 است که با بهبودهای مهمی همراه خواهد شد. 

۳ مهر ۱۴۰۳

گزارش‌های غیر رسمی ادعا کرده‌اند برند HMD Global در حال توسعه مدل نسل جدید گوشی اقتصادی Aura است که با نام Aura 2 روانه بازار می‌شود. حالا به تازگی مشخصات فنی این دستگاه در دسترس قرار گرفته که خبر از چندین بهبود مهم برای آن می‌دهند.

براساس اطلاعات فاش‌شده، محصول موردانتظار اچ ام دی از نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۵۶ اینچی ال‌سی‌دی بهره می‌برد که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. برای تصویربرداری، این گوشی از دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور ثانویه ۰٫۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

رندر گوشی اچ ام دی aura 2

در مقایسه با مدل قبلی که از دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی برخوردار است، نسل جدید Aura با سنسور ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی همراه خواهد شد. 

قلب تپنده دستگاه ارزان‌قیمت HMD تراشه UNISOC T603 خواهد بود که با حافظه رم ۴ گیگابایتی و دو مدل حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی به پردازش اطلاعات می‌پردازد. انرژی موردنیاز این سخت‌افزار توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد. 

به لطف درگاه کارت حافظه microSD، کاربر قادر خواهد بود حافظه دستگاه را به راحتی افزایش دهد. به علاوه، این گوشی از گواهی IP52 بهره خواهد برد که آن را در برابر پاشش آب مقاوم می‌سازد. از دیگر مشخصات فنی این محصول می‌توان جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، درگاه USB-C و سنسور اثرانگشت کنار بدنه را نام برد. 

با توجه به بهبودهای مختلف HMA Aura 2، انتظار می‌رود که این گوشی با قیمت بالاتری به نسبت نسل قبلی روانه بازار شود.