خانهاخبار
نمایشگر لمسی برخی آیفون‌ها پس از نصب iOS 18 با مشکل مواجه شده است

نمایشگر لمسی برخی آیفون‌ها پس از نصب iOS 18 با مشکل مواجه شده است

به گزارش برخی از کاربران، به‌روزرسانی iOS 18 موجب بروز مشکلاتی در نمایشگر لمسی مدل‌های متفاوت آیفون شده است.

۲ مهر ۱۴۰۳

عده‌ای از کاربران آیفون‌ پس از نصب iOS 18، با مشکلات جدی در زمینه پاسخگویی نمایشگر لمسی مواجه شده‌اند، به‌طوری که دستگاه‌ها ظاهراً به لمس‌ها و جسچر‌ها واکنشی نشان نمی‌دهند. این مشکل در نسل‌های متفاوت آیفون مانند سری آیفون ۱۶ یا حتی آیفون ۱۴ مشاهده شده است.

iphone 1.jpeg

کاربران در شبکه اجتماعی ردیت گزارش داده‌اند که بخش‌هایی از صفحه‌نمایش به لمس‌ها پاسخ نمی‌دهند و این امر موجب عدم امکان تعامل با گوشی می‌شود. این رفتار به‌ویژه در هنگام کار با کیبورد مجازی محسوس بوده و ممکن است منجر به اشتباهات تایپی شود.

با وجودی که ابتدا تصور می‌شد این باگ فقط مربوط به مدل‌های آیفون ۱۶ پرو باشد، گزارش‌های اضافی از کاربران نشان می‌دهد که این مشکل گسترده‌تر بوده و به احتمال زیاد به نرم‌افزار مربوط است. به نظر رسیده که علت بروز این مشکل، عملکرد نادرست سیستم رد لمس‌های ناخواسته در iOS 18 باشد.

iphone 2.jpeg

به احتمال زیاد، حاشیه‌های نازک‌تر سری آیفون ۱۶ موجب فعالسازی این سیستم در هنگام تعامل کاربران با گوشی شده‌اند. در سوی دیگر، برخی از کاربران به مشکلات خاصی در اطراف دکمه جدید کنترل دوربین نیز اشاره کرده‌اند.

یکی از کاربران به تازگی ویدیویی را در Mastodon منتشر کرده که نحوه فعالسازی سیستم رد لمس‌های ناخواسته به صورت عمدی را نمایش می‌دهد. با توجه به اینکه این مشکل احتمالا نرم افزاری است، اپل با انتشار آپدیت‌های بعدی iOS 18 در هفته‌های آتی، آن را برطرف خواهد کرد.