خانهاخبار
شکست سنگین A18 Pro از دایمنسیتی 9400 در عملکرد گرافیکی

شکست سنگین A18 Pro از دایمنسیتی 9400 در عملکرد گرافیکی

عملکرد تراشه دایمنسیتی 9400 در تست‌های گرافیکی به اختلاف بالایی با نتایج تراشه A18 Pro اشاره می‌کنند. 
 

۲ مهر ۱۴۰۳

دایمنسیتی 9400، تراشه پرچمدار مدیاتک که قرار است در ماه اکتبر رونمایی شود، قدرت پردازش گرافیکی بالایی دارد که توانسته بسیاری از پردازنده‌های مطرح را در تست‌های عملکرد گرافیکی شکست دهد.

در جدیدترین مقایسه، پردازنده دایمنیسیتی 9400 در برابر A18 Pro قرار گرفته و به‌ترتیب رکورد 134 و 72 فریم‌برثانیه را ثبت کرده‌اند. این تست که به آزمایش Vulkan مشهور است، یکی از شناخته‌شده‌ترین معیارهایی است که برای مقایسه قدرت پردازش گرافیکی تراشه‌های موبایلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملکرد گرافیکی تراشه را از هر لحاظ مورد بررسی قرار می‌دهد.

MediaTek Dimensity 9400

در این تست می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون 8 نسل 3 نیز اشاره بکنیم که موفق شده سرعت 95 فریم‌برثانیه را کسب کند که باز هم از تراشه پرچمدار اپل بالا است. 

با توجه به اعداد گزارش شده، ظاهرا تراشه مدیاتک نسبت به قوی‌ترین پردازنده اپل که در سری آیفون 16 پرو استفاده شده است، عملکرد بسیار بهبودیافته‌ای دارد که قدرت پردازش گرافیکی آن را تا 86 درصد افزایش داده است. همان‌طور که اشاره شد، حتی تراشه کوالکام هم در این تست از پردازنده اپل عملکرد بهتری داشته که اختلاف 41 درصدی آن‌ها می‌تواند قابل‌توجه باشد.

در تراشه دایمنیستی 9400 از جدیدترین پردازنده گرافیکی Mali-G925-Immortalis MC12 در کنار هسته اصلی Arm Cortex-X925 با فرکانس 3.63 گیگاهرتز استفاده شده تا این مجموعه بسیار قدرتمند را به‌وجود بیاورند.

MediaTek Dimensity 9400

شرکت آرم، سازنده پردازنده گرافیکی دایمنیسیتی 9400 ادعا می‌کند که Immortalis G925، بالاترین عملکرد و کارآمدترین بهره‌وری را در میان محصولات این شرکت تا به امروز دارد و در مقایسه با نسل قبلی آن می‌توان به ارتقاهای زیر اشاره کرد:

  • افزایش 37 درصدی عملکرد پردازش‌های گرافیکی
  • بهبود 52 درصدی در ردیابی اشیاء پیچیده
  • افزایش 34 درصدی برای عملکرد بار کاری در پردازش‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
  • کاهش 30 درصدی مصرف برق

در همین حال، تراشه A18 Pro اپل از یک پردازنده گرافیکی 6 هسته‌ای استفاده کرد که عملکرد آن را تا 20 درصد نسبت به نسل قبل افزایش داده است. اگرچه این ارتقا قابل‌توجه است، اما در مقابل قدرت گرافیکی دامنسیتی 9400 حرفی برای گفتن ندارد.

هرچند در روزهای ابتدایی معرفی سری آیفون 16 و تراشه A18 Pro هستیم، اما با رونمایی از اسنپ‌دراگون 8 نسل 4 در ماه‌های آینده، رقابت این سه پردازنده پرادعا می‌تواند با معرفی برترین پردازنده و در نتیجه بهترین گوشی سال، سود قابل‌توجهی را به شرکت برنده برساند. 

برچسب‌ها: