خانهاخبار
لزوم ایجاد دفتر تخصصی تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی در وزارت صمت

لزوم ایجاد دفتر تخصصی تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی در وزارت صمت

معاون وزیر صمت در خلال برگزاری دومین کنگره موبایل ایران ضمن اشاره به سهم پنج میلیارد دلاری صنعت تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی کشور درسال، ایجاد دفتر تخصصی مجزا ذیل معاونت مربوطه در وزارت صمت را لازم دانست.

۱ مهر ۱۴۰۳

علیرضا شاهمیرزایی با حضور در محل برگزاری دومین کنگره موبایل ایران، از توانمندی‌های بخش‌های مختلف زیست بوم موبایل کشور دیدن و با برخی از فعالین و کارآفرینان بخش‌های زنجیره تامین و ارزش این زیست بوم دیدار و و گفتگو کرد.

علیرضا شاهمیرزایی

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت کنگره موبایل را دریچه‌ای برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فعالین این زیست بوم دانست و گفت: ویژگی مهم کنگره موبایل حضور تمام بخش‌های زیست بوم از تولیدکنندگان، تامین کنندگان، توزیع کنندگان و خدمات پس از فروش تا مراکز فناوری و مجموعه‌های استارتاپی است که نشان دهنده اتحاد تمام بخش‌ها و تشکل‌های این زیست بوم است.

شاهمیرزایی با اشاره به تعدد ذینفغان، وسعت و اهمیت زیست بوم موبایل به ویژه زنجیره تامین موبایل کشور گفت:  این صنعت با اهمیت از بسیاری از بخش‌هایی که در وزارت صمت دفاتری دارند، بزرکتر است و لزوم ایجاد دفتر تخصصی برای این بخش بیش از پیش احساس می‌شود. اما تصمیم گیری در خصوص اختصاص دفتر ویژه تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی با معاونت مربوطه است.

گفتنی است سالانه چیزی بالغ بر 5 میلیارد دلار ارزش تامین کالاهای موبایل، تبلت و لوازم جانبی در است که میزان آن از بسیاری از صنایع و گروه‌های کالایی بیشتر است. اما با این حال همچنان فعالین این حوزه از عدم وجود یک دفتر تخصصی ویژه‌ی این گروه کالایی استراتژیک رنج می‌برند.