خانهاخبار
نخستین گوشی تاشو سه‌تکه دنیا برای بازارهای جهانی عرضه خواهد شد

نخستین گوشی تاشو سه‌تکه دنیا برای بازارهای جهانی عرضه خواهد شد

گوشی هواوی Mate XT که اولین تاشدنی سه‌تکه دنیا محسوب می‌شود، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی برای بازارهای جهانی عرضه خواهد شد. 

۳۱ شهریور ۱۴۰۳

هفته گذشته، هواوی از Mate XT رونمایی کرد که نخستین گوشی تاشو سه‌تکه بازار محسوب می‌شود. شایان ذکر است که این محصول تنها برای بازار چین عرضه شده و غول فناوری چینی در آن زمان جزئیات مربوط به معرفی جهانی تاشدنی خود را اعلام نکرد. 

حالا اما براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، مدل جدید سری میت در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی برای بازارهای جهانی در دسترس قرار خواهد گرفت. 

هواوی میت ایکس تی

تاشو خاص این برند دستگاهی گران به شمار می‌رود که با قیمت ۱۹٬۹۹۹ یوآن (۲۸۳۵ دلار) برای کانفیگ رم ۱۶ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی در بازار چین به فروش می‌رسد. با توجه به این که محصولات تولیدکنندگان چینی با قیمتی بالاتر برای بازارهای اروپایی عرضه می‌شوند، احتمال دارد بهای تمام‌شده میت XT از ۳۰۰۰ دلار نیز فراتر رود. 

مشخصات فنی Mate XT

تاشدنی پرمیوم هواوی در حالت باز‌شده از نمایشگر ۱۰٫۲ اینچی بهره می‌برد. با یک‌بار تا کردن دستگاه، کاربر می‌تواند از نمایشگر ۷٫۹ اینچی استفاده کند. با ضخامت ۱۲٫۸ اینچی، این محصول تنها اندکی ضخیم‌تر از گلکسی زد فولد ۶ است. 

نمایشگر هواوی میت ایکس تی

انرژی موردنیاز میت ایکس‌تی توسط باتری ۵۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین می‌شود که از شارژ ۶۶ واتی باسیم و شارژ ۵۰ واتی بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر، سیستم دوربین این گوشی شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر، لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری می‌شود. 

در نهایت باید اشاره کرد که تاشو این برند با سیستم‌عامل HarmonyOS برای بازار چین عرضه شده، ولی انتظار داریم این دستگاه با رابط کاربری EMUI در اختیار بازارهای جهانی قرار بگیرد. 

برچسب‌ها: