خانهاخبار
شیائومی احتمالاً در فکر عرضه یک گوشی تاشو سه‌تکه است

شیائومی احتمالاً در فکر عرضه یک گوشی تاشو سه‌تکه است

احتمال دارد شیائومی در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۵ میلادی (MWC 2025) از یک گوشی تاشو سه‌تکه رونمایی کند. 

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

در سال ۲۰۱۹ میلادی، شیائومی پتنت مربوط به یک گوشی تاشو سه‌تکه را ثبت کرد. با این وجود، این دستگاه هرگز برای بازار معرفی نشد و تنها در حد یک طرح باقی ماند. در این رابطه، ماه گذشته، گزارشی ادعا کرد که غول فناوری چینی در کنگره جهانی موبایل سال ۲۰۲۵ میلادی (MWC 2025) از یک تاشدنی سه‌تکه (یا نمونه اولیه آن) پرده‌برداری خواهد کرد. 

حالا به تازگی پتنتی در اداره ثبت اختراع چین (CNIPA) لیست شده که طراحی ظاهری و بخشی از ویژگی‌های فنی دستگاه موردانتظار این برند را نشان می‌دهد. 

پتنت مربوط به گوشی تاشو سه تکه شیائومی

شایان ذکر است که پتنت موردنظر در سال ۲۰۲۲ میلادی ثبت شده، ولی اطلاعات مربوط به آن به تازگی در دسترس قرار گرفته است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنیم، تاشدنی خاص شیائومی از طراحی مشابه هواوی میت XT آلتیمیت بهره خواهد برد که شامل سه نمایشگر و دو لولا می‌شود. 

در پتنت ثبت‌شده، ماژول دوربین دستگاه از اندازه کوچک و برآمدگی اندک برخوردار است. با توجه به این که قطعات یک گوشی تاشو سه‌تکه باید نازک و باریک باشند تا ضخامت دستگاه در حد معقول باقی ماند، شیائومی احتمالاً مجبور خواهد شد که برآمدگی سیستم دوربین را افزایش دهد.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا این تاشو به سری میکس شیائومی تعلق خواهد داشت و یا در قالب یک سری جدید از محصولات روانه بازار خواهد شد. 

هواوی به نخستین برند بازار بدل شده که گوشی تاشو سه‌تکه را عرضه کرده است. البته شرکت‌های بسیاری روی توسعه این دسته از محصولات کار کرده‌اند. برای مثال، سامسونگ چندین طرح مفهومی را به اشتراک گذاشته که گوشی تاشو رول‌شونده و سه‌تکه را نمایش می‌دهند. برندهایی مانند اوپو، TCL و مایکروسافت نیز پتنت‌های مشابهی را ثبت کرده‌اند. 

برچسب‌ها: