خانهاخبار
آپدیت iPadOS 18 برای آیپد پرو M4 از دسترس خارج شد!

آپدیت iPadOS 18 برای آیپد پرو M4 از دسترس خارج شد!

آپدیت جدید iPadOS 18 موجب بریک شدن برخی از مدل‌های آیپد پرو M4 شده و به همین دلیل، اپل روند انتشار آن برای این تبلت را متوقف کرده است.

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

با وجودی که شرکت اپل آپدیت‌های خود رو به صورت همزمان برای تمامی مدل‌ها منتشر می‌کند، این آپدیت‌ها معمولا بدون مشکل خاصی نصب می‌شوند. متاسفانه، این روند اکنون پایان یافته و کاربران آیپد پرو M4 پس از اقدام به نصب iPadOS 18 با مشکلاتی جدی مواجه شده‌اند.

ipad 2.jpeg

به گزارش خبرگزاری MacRumors، این شرکت به دلیل بریک شدن برخی مدل‌های آیپد پرو M4، روند انتشار iPadOS 18 برای این تبلت را متوقف کرده است. بریک شدن به این معناست که دستگاه دیگر روشن نمی‌شود و امکان تعمیر آن نیز وجود ندارد.

به گزارش کاربران در شبکه اجتماعی ردیت، پروسه نصب این آپدیت در آیپد پرو M4 معمولا با اختلال مواجه شده و سپس دیگر امکان روشن کردن دستگاه وجود ندارد. این دسته از کاربران مجبور شدند تا با مراجعه به فروشگاه‌های اپل، برای تعویض کلی تبلت خود اقدام کنند.

ipad 3.jpeg

باید گفت تعداد کاربرانی که با این مشکل مواجه شده‌اند، چندان زیاد نیست. با این وجود، اپل این مشکل را بسیار جدی تلقی کرده و به همین دلیل، کاربران آیپد پرو M4 فعلا امکان نصب آپدیت iPadOS 18 را نخواهند داشت. به عقیده برخی از کارشناسان، دلیل بروز این مشکل نصب iPadOS 17.7 پیش از iPadOS 18 است. در هر صورت، این تنها گمانه‌زنی بوده و امیدواریم تا اپل هرچه زودتر این مشکل را برطرف کرده و روند انتشار iPadOS 18 برای این تبلت‌ها را مجددا آغاز کند.