خانهاخبار
رقابت تنگاتنگ گلکسی اس 25 و آیفون 17 ایر؛ کدام‌یک باریک‌تر خواهد بود؟

رقابت تنگاتنگ گلکسی اس 25 و آیفون 17 ایر؛ کدام‌یک باریک‌تر خواهد بود؟

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند گلکسی اس 25 ضخامت بسیار پایینی خواهد داشت، اما آیا آیفون 17 ایر در سال آینده می‌تواند جایگاه خود را به‌عنوان باریک‌ترین گوشی حفظ کند؟
 

۲۸ شهریور ۱۴۰۳

رندرهای فاش شده از سری گلکسی اس25 به جزئیات جالبی در مورد ابعاد و ضخامت آن‌ها اشاره می‌کنند. اطلاعات قبلا منتشر شده نشان می‌دهند گلکسی اس 25 اولترا با لبه‌های گرد، احتمالا باریک‌ترین گوشی پرچمدار حال حاضر خواهد بود. 

به‌تازگی هم جزئیات جدیدی در مورد مدل پایه گلکسی اس 25 به‌دست آمده که ضخامت بسیار نازک آن را نشان می‌دهند. براساس این جزئیات، گلکسی اس 25 تنها 7.2 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت. این در مقایسه با ضخامت 7.6 میلی‌متری گلکسی اس 24 می‌تواند قابل‌توجه باشد.

با این حال ظاهرا اپل هم در مقابل به دنبال ساخت گوشی با طراحی جدیدی است که با چشم‌پوشی از قابلیت‌های خاص، می‌تواند به باریک‌ترین آیفون تبدیل شود. این گوشی جدید، آیفون 17 ایر است که شایعات نشان می‌دهند از سخت‌افزار نه‌چندان قدرتمند اما ضخامت بسیار باریکی بهره‌مند خواهد بود.

Galaxy S25

با مقایسه رندرهای فاش شده از ابعاد گلکسی اس 25 اولترا و آیفون 16 پرومکس به‌نظر می‌رسد پرچمدار سامسونگ، گوشی باریک‌تری خواهد بود و اگر همین روال ادامه پیدا کند، جایگاه باریک‌ترین گوشی به گلکسی اس 25 مدل پایه خواهد رسید.

در مورد آیفون 17 ایر باید به این نکته هم توجه کرد که احتمالا قیمت آن فراتر از آیفون 17 پرومکس خواهد بود و این می‌تواند میزان فروش آن را با به‌شدت تحت تاثیر قرار دهد.

تاثیر تکنولوژی پردازنده‌ها در ضخامت گوشی

از آن‌جایی که پردازنده‌ها، با گذشت هر نسل کوچک‌تر می‌شوند، در نتیجه تولیدکنندگان گوشی می‌توانند دستگاه‌هایی باریک‌تر از گذشته را طراحی کنند.

طبق گزارش‌ها، کل منبع ساخت تراشه‌های 2 نانومتری TSMC را اپل رزرو کرده و در همین حال، سامسونگ روی پردازنده‌های 1.4 نانومتری کار می‌کند و مصمم است تراشه‌های اگزینوس را با یک بازگشت پیروزمندانه، دوباره در گوشی‌های اولترا داشته باشد.

با این حال، هیچ‌یک از این دو شرکت میان‌رده‌ها و نقش آن‌ها را فراموش نکرده‌اند. گلکسی اس 24 FE با مشخصات قدرتمند و جذاب، در بدنه‌ای باریک قرار خواهد گرفت و در همین حال، آیفون SE نسل 4 نیز با ارتقاهای صورت گرفته می‌تواند جزو باریک‌ترین گوشی‌های آینده باشد.

برچسب‌ها: