خانهاخبار
آخرین اطلاعات درباره تغییرات و زمان رونمایی از ایرپادز نسل چهار

آخرین اطلاعات درباره تغییرات و زمان رونمایی از ایرپادز نسل چهار

ایرپادز 4، نسل آینده هدفون‌های بی‌سیم اپل است که سال‌ها به‌خاطر حضور مدل‌های پرو به انزوا کشیده شده بود. اما حالا اپل برای امسال قصد دارد مدل جدید آن را عرضه کند و قطعا برای جلب توجه، قابلیت‌های جذابی برای آن در نظر گرفته است. 

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

بیش از دو سال از عرضه ایرپادز 3 می‌گذرد و احتمال می‌رود که اپل در مراسم آتی خود، نسل جدید آن را معرفی کند. البته حضور نسل جدید ایرپادز پرو می‌تواند اوضاع را برای ایرپادز 4 و حضور آن در بازارهای جهانی سخت‌تر کند. علاوه‌بر آن، در حال حاضر ایرپادز پرو 2 همچنان جزو بهترین هدفون‌های بی‌سیم جهان است و این یعنی امسال، رقابت‌ها در اوج خواهد بود.

ایرپادز 4، تنها ایرپادز غیرپرو اپل نیست که قرار است امسال معرفی شود. ایرپادز مکس 2 و البته ایرپادز لایت که مدت‌هاست شایعاتی در مورد آن پخش می‌شود نیز برای معرفی در سال 2024 آماده هستند. ما قبلا در جی‌اس‌ام، شایعات و ویژگی‌های احتمالی ایرپادز مکس 2 و ایرپادز پرو 3 را بررسی کرده‌ایم و در این مطلب هم قصد داریم به بررسی ایرپادز 4 بپردازیم.

تاریخ رونمایی و قیمت احتمالی ایرپادز 4

ایرپادز 3 در 26 اکتبر 2021 با قیمت 179 دلار عرضه شد و انتظار می‌رود که اپل، نسل چهارم ایرپادزها را هم با قیمت مشابه مدل‌های گذشته رونمایی کند.

البته شایعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند احتمالا اپل، دو نسخه از ایرپادز 4 را عرضه خواهد کرد؛ یک نسخه معمولی و یک نسخه ارزان‌تر که قابلیت‌های بسیار ساده‌ای خواهد داشت. ایرپادز لایت، نام پیشنهادی نسخه ارزان‌تر ایرپادز 4 با قیمت احتمالی کمتر از 99 دلار است که افشاگرانی مانند مارک گورمن و مینگ‌چی کو نیز به آن اشاره کرده‌اند.

AirPods 4

در ادامه مارک گورمن به مقایسه قابلیت‌های این دو نسخه پرداخته و ادعا می‌کند که ایرپادز لایت برخلاف ایرپادز 4 معمولی، ویژگی‌هایی مانند امکان حذف نویز و کیس مجهز به هشدارهای Find My را نخواهد داشت.

در مورد زمان رونمایی هم باید گفت که اپل تا پایان سال حداقل دو مراسم معرفی خواهد داشت و حضور نسل جدید تمام مدل‌های ایرپادز برای سال 2024، تضمین شده است؛ بنابراین احتمالا همه یا حداقل چند مورد از این مدل‌های جدید، در مراسم آتی Glowtime رونمایی می‌شوند.

ایرپادز 4؛ طراحی و قابلیت‌های جدید

ساقه‌های کوتاه‌تر و پوسته منحنی‌تر، تغییرات قابل‌توجهی بودند که اپل برای ایرپادز 3 در نظر گرفته بود و حالا همه انتظار دارند برای نسل چهارم ایرپادزها شاهد اصلاحات بیشتری باشند.

در مورد طراحی ایرپادز 4، مارک گورمن ادعا می‌کند اپل برای رسیدن به بهترین طراحی جدید، نکات خلاقانه و جذاب ایرپادز 2 را با ایرپادز 3 ترکیب خواهد کرد. این دو مدل در حال حاضر از لحاظ ظاهری بسیار شبیه هم هستند و اپل هم به‌احتمال زیاد، فرمول طراحی آن‌ها را اصلاح خواهد کرد.

AirPods 4

کنترلرهای لمسی با قابلیت‌های پیشرفته‌تر، ویژگی‌هایی هستند که در حال حاضر تنها در انحصار مدل‌های پرو باقی مانده اما گویا قرار است ایرپادز 4، برخی از این قابلیت‌ها را داشته باشد.

استفاده از درگاه شارژ USB-C تقریبا از قاطع‌ترین مواردی است که با در نظر گرفتن قوانین اتحادیه اروپا و شروع استفاده از آن در سری آیفون 15، در مورد ایرپادز 4 می‌دانیم. در همین راستا، گورمن معتقد است که همه ایرپادز تا سال آینده به USB-C تغییر خواهند کرد.

کیفیت پخش صدا در ایرپادز 4

در ایرپادز 3، کیفیت پخش صدا در حدود متعادل بود و به‌نسبت قیمت خود می‌توانست خریداران را راضی نگه دارد. با این حال امیدواریم که اپل برای نسل جدید ایرپادزها بهبودهایی را در نظر بگیرد تا باز هم واقعا ارزش خرید داشته باشد.

AirPods 4

اپل همچنان ایرپادز پرو 3 را به‌عنوان هدفون انتخابی برای علاقه‌مندان و افراد حرفه‌ای در زمینه صدا معرفی خواهد کرد اما عملکرد اپل برای تضمین کیفیت صدا در ایرپادز 4 برای مقابله با رقبایی مانند Sony WF-C700N که با قیمت پایین، پخش صدای به‌شدت باکیفیتی دارد، می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. 

اگر اپل واقعا مسیر عرضه نسخه ارزان‌تر ایرپادز 4 را در پیش داشته باشد، انتظاری از کاهش کیفیت صدای اصلی نداریم و به‌احتمال زیاد برخی از قابلیت‌هایی ممتاز را از گزینه ارزان حذف خواهد کرد. پشتیبانی از صدای فضایی و قابلیت تشخیص شکل گوش از مواردی هستند که احتمالا در ایرپادز لایت نخواهیم داشت.

نرم‌‎افزار و عملکرد ایرپادز 4

 استفاده از تراشه H2 در ایرپادز 4 علاوه‌بر افزایش توان و سرعت پردازشی آن، می‌تواند تاحد قابل‌توجهی روی طول عمر باتری آن نقش داشته باشد. اپل قبلا از این تراشه در ایرپادز پرو 2 استفاده کرده و در این مدت کارآمدی خود را نسبت به H1 موجود در ایرپادز 3 توانسته نشان دهد. 

همچنین پشتیبانی از بلوتوث 5.3 در کنار تراشه H2 می‌تواند علاوه‌بر پایداری بهبود یافته در ارتباط، در پخش صدا باکیفیت بالاتری نیز موثر باشد. 

AirPods 4

با در نظر گرفتن این‌که ایرپادز پرو 3 نیز نزدیک است و احتمالا اپل آن را به تراشه H3 مجهز خواهد کرد، در نتیجه استفاده از تراشه H2 در ایرپادز 4 (حداقل برای نسخه معمولی آن) به‌عنوان یک ارتقا عملکرد افزایشی می‌تواند منطقی باشد.

در مورد سایر قابلیت‌ها هم انتظار داریم که سایر ویژگی‌های قبلی مدل‌های پرو به ایرپادز 4 راه پیدا کنند. مخصوصا پشتیبانی آن از قابلیت Find My Alerts برای یافتن کیس از طریق بلندگوهای موجود در جعبه شارژ، می‌تواند ایرپادز 4 را به محصول جذابی تبدیل کند.

برچسب‌ها: