خانهاخبار
اپل فیلم‌برداری را در آیفون ۱۶ پرو متحول می‌کند

اپل فیلم‌برداری را در آیفون ۱۶ پرو متحول می‌کند

گزارش امروز نه تنها ادعا کرده که اپل در آیفون ۱۶ پرو کیفیت فیلم‌برداری را نسبت به آیفون ۱۵ پرو بسیار بهبود بخشیده، بلکه قابلیت‌های جدیدی هم به آن اضافه کرده است.

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

طبق گزارش امروز 9to5Mac، مدل‌های آینده آیفون ۱۶ پرو قادر به ضبط ویدیوی 4K تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه خواهند بود. برای مقایسه باید گفت که هر چهار مدل آیفون ۱۵ قادر به فیلمبرداری4K تا ۶۰ فریم بر ثانیه هستند.

آیفون ۱۶ پرو

این گزارش می‌افزاید که اپل ظاهرا ضبط ویدیوی 8K را هم روی مدل‌های آیفون ۱۶ پرو آزمایش کرده است، اما مشخص نیست که آیا این قابلیت فعال خواهد شد یا خیر. از آنجایی که یک تصویر 8K حدود ۳۳ مگاپیکسل است، دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید در مدل‌های آیفون ۱۶ پرو قادر به فیلم برداری 8K خواهند بود، اما دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی چنین نیست. با توجه به اینکه آیفون ۱۷ پرو مکس در سال آینده به دوربین تله فوتو ۴۸ مگاپیکسلی دست پیدا خواهد کرد، این گزارش می‌گوید که فیلمبرداری 8K ممکن است به جای آن در این دستگاه آغاز شود.

علاوه بر این، گزارش امروز ادعا می‌کند که اپلیکیشن دوربین داخلی آیفون در نهایت به شما امکان می‌دهد تا یک فیلمبرداری منحصر به فرد را متوقف کرده و از سر بگیرید.

بسیاری از جزییات دیگر ذکر شده در این گزارش پیش‌تر توسط منابع دیگر شایعه شده است، از جمله پشتیبانی از فرمت تصویر جدید JPEG-XL، دکمه کپچر که از برنامه‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند، و هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو که از عملکرد زوم اپتیکال 5 برابری پشتیبانی می‌کنند، قابلیتی که سال گذشته فقط برای آیفون ۱۵ پرو مکس عرضه شد.

انتظار می‌رود اپل در مراسم ویژه خود در روز دوشنبه ۱۹ شهریور از سری آیفون ۱۶ خود رونمایی کند.

برچسب‌ها: