خانهاخبار
مودم اختصاصی 5G اپل زودتر از انتظار عرضه می‌شود

مودم اختصاصی 5G اپل زودتر از انتظار عرضه می‌شود

پس از سال‌ها مشکلات فراوان در توسعه مودم 5G طراحی شده توسط خود اپل، این شرکت به نظر می‌رسد دیگر به مرحله‌ای رسیده که بتواند پروژه قطع رابطه با کوالکام را کلید بزند.

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شایعه شده است که اپل از سال ۲۰۱۸ روی مودم 5G خود برای آیفون‌ها کار می‌کند و به نظر می‌رسد این تراشه سرانجام سال آینده عرضه خواهد شد.

مودم 5G اختصاصی اپل

مینگ چی کو تحلیلگر زنجیره تامین اپل، امروز تخمین زده که محموله‌های تراشه 5G داخلی اپل در سال ۲۰۲۵ به ۳۵ تا ۴۰ میلیون دستگاه خواهد رسید و به سرعت به ۹۰ تا ۱۱۰ میلیون واحد در سال ۲۰۲۶ و ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون واحد در سال ۲۰۲۷ می‌رسد.

کو پیش‌تر گفته بود که دو مدل آیفون با مودم 5G طراحی شده توسط اپل در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد، از جمله نسل چهارم آیفون SE در سه ماهه اول سال و یک مدل کاملا جدید و فوق نازک آیفون ۱۷ اسلیم در سه ماهه سوم سال آینده میلادی.

تمام آیفون‌های موجود که در حال حاضر توسط اپل فروخته می‌شوند، به مودم‌های کوالکام برای اتصال شبکه‌ای مجهز هستند، اما این افشاگر انتظار دارد که اپل به مرور زمان از کوالکام دور شود.

در اوایل سال جاری بود که اپل قرارداد خرید مودم 5G خود را با کوالکام برای عرضه آیفون تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد، بنابراین اپل هنوز زمان زیادی دارد.

اپل در سال ۲۰۱۹ اکثریت کسب و کار مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را به عنوان بخشی از تلاش‌هایش برای طراحی تراشه 5G خود به دست آورد.

مشخص نیست که آیا تراشه اپل نسبت به مودم‌های کوالکام مزایای مصرفی دارد یا خیر، اما اتکای اپل به کوالکام را کاهش می‌دهد.

در سال ۲۰۱۷ اپل از کوالکام به دلیل اقدامات ضدرقابتی و یک میلیارد دلار تخفیف پرداخت نشده از حق امتیاز شکایت کرد، اما سرانجام این دو شرکت در سال ۲۰۱۹ این دعوا را حل و فصل کردند پس از آن اپل همچنان به خرید مدل‌های مختلف مودم 5G کوالکام ادامه داد؛ ولی بر هیچکس پوشیده نیست که این شرکت وابستگی به کوالکام را دوست ندارد و قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن مودم‌های خود را به بهره‌برداری برساند.

برچسب‌ها: