خانهاخبار
هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو حافظه پایه ۲۵۶ گیگابایتی خواهند داشت

هر دو مدل آیفون ۱۶ پرو حافظه پایه ۲۵۶ گیگابایتی خواهند داشت

در حالی که اپل در سری آیفون ۱۵، فقط آیفون ۱۵ پرو مکس را به حافظه پایه ۲۵۶ گیگابایتی مجهز کرده بود، امسال قرار است این میزان حافظه پایه به آیفون ۱۶ پرو کوچک‌تر نیز راه یابد، اما این موضوع یک نکته دارد...

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

طبق گزارش جدید ترند فورس، انتظار می‌رود اپل هر دو آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس را با حداقل ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه کند و برای اولین بار گزینه شروع ۱۲۸ گیگابایتی را در مدل کوچکتر پرو خود حذف کند.

آیفون ۱۶ پرو

در حال حاضر آیفون ۱۵ پرو ۶٫۱ اینچی اپل از ۹۹ دلار شروع می‌شود و با حداقل ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود، در حالی که آیفون ۱۵ پرو مکس ۶٫۷ اینچی از ۱۱۹۹ دلار با حداقل ۲۵۶ گیگابایت حافظه شروع می‌شود. پیش از عرضه مدل‌های آیفون ۱۵ شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه آیفون ۱۵ پرو مکس به جای قیمت اولیه ۱۰۹۹ دلاری که برای آیفون ۱۴ پرو مکس در نظر گرفته بود، می‌تواند از ۱۱۹۹ دلار شروع شود.

این شایعه درست از آب درآمد، اما فقط به این دلیل که اپل سطح ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت پایین تر را حذف کرد. آیفون ۱۵ پرو مکس اکنون از ۲۵۶ گیگابایت شروع می‌شود و ۱۱۹۹ دلار همان قیمتی است که اپل برای آیفون ۱۴ پرو مکس ۲۵۶ گیگابایتی در نظر گرفته بود. با نگاهی به آینده سری آیفون ۱۶، ترند فورس معتقد است که اپل همان استراتژی را برای مدل آیفون ۱۶ پرو دنبال خواهد کرد.

ترند فورس پیش‌بینی خود را بر این فرض استوار می‌کند که آیفون ۱۶ پرو دارای یک لنز پریسکوپی تتراپریسم پرهزینه است، ویژگی که سال گذشته منحصر به مدل آیفون ۱۵ پرو مکس بود؛ به عبارت دیگر، افزایش حداقل ظرفیت به ۲۵۶ گیگابایت به اپل این امکان را می‌دهد که هزینه را به مصرف‌کننده منتقل کند و در عین حال تصور افزایش قیمت‌ها را کمرنگ کند.

ترند فورس خاطرنشان می‌کند که حتی اگر قیمت در همان سطح باقی بماند، عادات استفاده مصرف‌کنندگان، مانند عکاسی و ذخیره تعداد زیادی عکس و ویدیو با کیفیت بالا، و دانلود موسیقی و بازی‌های در مقیاس بزرگ، همچنان تقاضا را برای ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر بالا می‌برد.

در سال ۲۰۱۸ آیفون X اپل با ۶۴ گیگابایت عرضه شد، یک سطح ذخیره‌سازی سطح پایه که در نسل‌های متوالی دستگاه‌های پریمیوم تا زمان آیفون ۱۲ پرو در سال ۲۰۲۰ زمانی که اپل ۱۲۸ گیگابایت را به عنوان پایه جدید انتخاب کرد، ادامه داشت. سال بعد شاهد عرضه تمامی مدل‌های آیفون ۱۳ با حداقل ۱۲۸ گیگابایت بودیم. اگر اپل امسال ۲۵۶ گیگابایت را در دستگاه‌های پریمیوم خود به حداقل برساند، می‌توانیم شاهد رسیدن آن به همه مدل‌ها در سال ۲۰۲۵ باشیم.

شایعه شده است که آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس امسال اندازه صفحه نمایش بزرگتری دارند و به ترتیب به ۶٫۲۷ و ۶٫۸۶ اینچ افزایش می‌یابند. برای مقایسه باید گفت که آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس به ترتیب به نمایشگرهای ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی مجهز هستند. اندازه صفحه نمایش جدید بزرگترین اندازه برای آیفون خواهد بود و همچنین باید فضای فیزیکی اجزا و قطعات داخلی را افزایش دهد.

اپل هفته آینده در روز دوشنبه ۹سپتامبر (۱۹ شهریور) در رویدادی با عنوان «It's Glowtime» از سری جدید آیفون ۱۶ رونمایی خواهد کرد که گمان می‌رود مرجع رابط جدید سیری باشد که با هوش مصنوعی اپل عرضه می‌شود.

برچسب‌ها: