خانهاخبار
اپل واچ سری ۱۰ به اندازه قابل توجهی نازک‌تر خواهد بود

اپل واچ سری ۱۰ به اندازه قابل توجهی نازک‌تر خواهد بود

گرچه انتظار نمی‌رود که بازطراحی بزرگی در اپل واچ‌های امسال رخ دهد، اما برای اولین بار پس از سری ۷ از اپل واچ‌ها، قرار است ظاهر پرفروش‌ترین ساعت هوشمند دنیا تغییر کند.

۱۷ شهریور ۱۴۰۳

به گفته مارک گورمن افشاگر معروف اپل، اپل واچ سری ۱۰ دارای ویژگی جدید تشخیص آپنه خواب است، اما ممکن است به محض عرضه این مدل جدید در دسترس نباشد.

اپل واچ سری ۱۰

تشخیص آپنه خواب که بر اساس ردیابی خواب موجود در اپل واچ انجام می‌شود، سعی می‌کند تشخیص دهد که آیا فردی که در حال استفاده از ساعات است، آپنه خواب دارد یا خیر و سپس آزمایش‌های بیشتر را با یک متخصص پزشکی پیشنهاد می‌کند.

گورمن در مورد گنجاندن این ویژگی در مدل ۲۰۲۴ اپل واچ ابراز تردید کرده بود و پیش‌تر گزارش داده بود که تلاش‌های اپل بدون مشکل پیش نرفته است و با مشکلات جدی مواجه شده است.

گفته می‌شود که ویژگی تشخیص آپنه خواب به این دلیل با مشکل مواجه است که بر اشباع اکسیژن خون متکی است و اپل واچ‌های آمریکا در حال حاضر به دلیل اختلاف حقوقی مداوم با شرکت ماسیمو نمی‌توانند آن را اندازه‌گیری کنند.

گورمن پیش‌تر اظهار کرده بود که اختلاف با ماسیمو می‌تواند تا سپتامبر حل شود یا اپل می‌تواند با این استدلال که سنسور اکسیژن خون می‌تواند برای اهدافی استفاده شود که به طور مستقیم به سطح اکسیژن خون مرتبط نیست، راهی برای حل آن پیدا کند. در هر صورت مدل سری ۱۰ اپل واچ در نهایت به تشخیص آپنه خواب، شاید از طریق به‌روزرسانی نرم افزاری بعدی، مجهز می‌شود.

در همین حال ویژگی جدید تشخیص فشار خون (فشار خون بالا) که اپل روی آن کار می‌کرده است، در طول آزمایش به اندازه کافی قابل اعتماد نبوده و به گفته گورمن این ویژگی به تاخیر افتاده و دیگر برای عرضه فوری روی آن نمی‌شود حساب باز کرد.

گفته شده که طراحی کلی اپل واچ سری ۱۰ شبیه به اپل واچ سری ۹ است، اما اپل گزینه‌های اندازه صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر را در این سری قرار داده و به نظر می‌رسد که قاب ساعت به طرز محسوسی نازک‌تر است. انتظار می رود اپل در رویداد نهم سپتامبر از مدل‌های جدید اپل واچ خود در کنار آیفون ۱۶ رونمایی کند.

برچسب‌ها: