خانهاخبار
گوشی جدید HMD با طراحی ماژولار رسماً معرفی شد

گوشی جدید HMD با طراحی ماژولار رسماً معرفی شد

اچ ام دی از گوشی جدیدی به نام فیوژن رونمایی کرده که به نمایشگر ۹۰ هرتزی و تراشه اسنپدراگون ۴ نسل دو مجهز است.

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

برند اچ ام دی به تازگی از یک گوشی جدید به نام فیوژن (HMD Fusion) رونمایی کرده که از طراحی ماژولار بهره می‌برد. در این راستا، کاربران می‌توانند لوازم جانبی مختلفی را به این دستگاه متصل کنند که قابلیت‌های ویژه‌ای را برای آن به ارمغان می‌آورد.

لوازم قابل‌تعویض محصول جدید HMD به قرار زیر خواهند بود:

  • کاور Flashy Outfit از یک رینگ لایت بهره می‌برد که توسط یک نرم‌افزار قابل کنترل است.
  • کاور Rugged Outfit از گواهی IP68 بهره می‌برد که گوشی را در برابر آب و گردوغبار مقاوم می‌سازد. این کاور همچنین قابلیت شارژ بی‌سیم را به دستگاه اضافه می‌کند.
  • کاور Gaming Outfit یک گیم‌پد است که دکمه‌های مشابه کنترلر یک کنسول را در اختیار دستگاه قرار می‌دهد.
  • کاور Casual Outfit در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود و با لباس‌های کاربر هماهنگ خواهد بود.
لوازم جانبی گوشی HMD فیوژن

شایان ذکر است که تمامی کاور‌های اشاره‌شده توسط Smart Pins موجود در پنل پشتی دستگاه متصل خواهند شد. به علاوه، فروش این محصولات از سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

مدل فیوژن از طراحی نیمه‌شفاف برخوردار است و به مانند گوشی اسکای‌لاین، تعمیر قطعات مختلف آن مانند نمایشگر و باتری آسان خواهد بود. 

مشخصات فنی HMD Fusion

طبق اعلام رسمی، گوشی جدید اچ ام دی به نمایشگر IPS ال‌سی‌دی ۶٫۵۶ اینچی مجهز است که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس پشتیبانی می‌کند. این پنل همچنین در خود ناچ حفره دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی را جای داده است. 

طراحی پنل جلویی اچ ام دی فیوژن

برای تصویربرداری، این محصول اقتصادی از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که از حالت HDR مبتنی بر هوش مصنوعی، قابلیت تصویربرداری در شرایط نوری ضعیف و تثبیت‌کننده تصویر الکترونیکی بهره می‌برند. 

قلب تپنده این دستگاه تراشه اسنپدراگون ۴ نسل دو است که انرژی موردنیاز خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۳۳ واتی دریافت می‌کند. به علاوه، این گوشی در دو کانفیگ حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی و دو نسخه حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد.

طراحی پنل پشتی اچ ام دی فیوژن

به لطف درگاه کارت حافظه microSD، کاربران می‌توانند حافظه داخلی دستگاه را افزایش دهند. میان‌رده جدید این برند با اندروید ۱۴ روانه بازار می‌شود که تا دو سال به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل و تا سه‌سال پچ‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. 

در نهایت باید اشاره کرد که اچ ام دی فیوژن با قیمت ۲۴۹ یورو به فروش خواهد رسید.