خانهاخبار
شایعه‌ای جدید بازطراحی نمایشگر اپل واچ ۱۰ را نقض می‌کند

شایعه‌ای جدید بازطراحی نمایشگر اپل واچ ۱۰ را نقض می‌کند

افشاگر معروف به تازگی ادعا کرده که نباید امیدوار به تخت بودن صفحه نمایش اپل واچ سری X بود و اپل قصد ندارد این محصول را از نظر ظاهری متحول کند.

۱۶ شهریور ۱۴۰۳

در ماه‌های اخیرگزارش‌های متوالی در مورد اپل واچ سری۱۰ از جزییات متناقضی را در مورد تخت بودن صفحه نمایش این دستگاه مانند اپل واچ اولترا ارایه می‌دهند.

اپل واچ سری ۱۰

مدت‌هاست شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل واچ سری ۱۰ دارای طراحی مجدد قابل توجهی به مناسبت ۱۰ سالگی این محصول خواهد بود که البته برعکس آن هم رخ داده و شایعات دیگری این موضوع را نقض می‌کنند. نکته دیگر اینکه شایعات در مورد اینکه آیا ساعت جدید اپل که ممکن است اپل واچ سری X نامیده شود، ضخیم‌تر یا نازک‌تر از مدل فعلی باشد، به شدت متنوع شده است.

حالا به تازگی یک سری اطلاعات از افشاگر معروف «ماجین بو»  به عدم قطعیت این موضوع می‌افزاید. در حالی که در گزارش‌های دیگر از این شخص، او محافظ صفحه نمایش اپل واچ سری ۱۰ را نشان داده که به نظر می‌رسد ثابت می‌کند که صفحه نمایش اپل واچ امسال به مانند اپل واچ اولترا صاف خواهد بود، در یک جمع‌بندی جامع‌تر از شایعات اپل واچ که به تازگی منتشر شده، ماجین بو اصرار دارد که صفحه نمایش این محصول خمیده باقی خواهد ماند. هرچند که این نمایشگر بزرگ‌تر از نمایشگر اپل واچ سری ۹ خواهد بود، اما لبه‌های منحنی مدل فعلی را حفظ خواهد کرد. توییت این افشاگر را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

اپل واچ ۱۰ بر اساس آنچه از منبع خود به من گفته شده تغییر می‌کند:

  • در ۲ سایز جدید ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری موجود خواهد بود
  • صفحه نمایش باید یکسان باقی بماند (نمایشگر خمیده)
  • طراحی اسپیکر مانند اپل واچ اولترا می‌شود، یعنی به چشم می‌آید

افشاگری‌های ماجین بو در مورد نمایشگر بزرگتر ادعا می‌کنند که اپل واچ جدید در اندازه های ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری عرضه خواهد شد. این افزایش نسبت به مدل فعلی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر خواهد بود، اما به میزان قابل توجهی کمتر از ۴۹ میلی‌متر اپل واچ اولترا ۲ است.

از سوی دیگر شایعات قبلی متفاوت بوده‌اند، اما حداقل یک گزارش را شامل می‌شود که ادعا می‌کند اپل واچ سری ۱۰ دارای صفحه نمایش ۵۰٫۸ میلی متری خواهد بود.

ماجین بو می‌گوید که اپل واچ سری ۱۰ از طراحی اسپیکر اپل واچ اولترا استفاده می‌کند. او می‌افزاید: «بلندگوها دو عدد خواهند بود»، اما اپل واچ سری ۹ فعلی یک بلندگو دارد.

بقیه اطلاعاتی که ماجین بو منتشر کرده شامل موارد زیر است:

  • شاسی به میزان نامشخصی نازک‌تر خواهد بود
  • فولاد ضد زنگ حذف شده است
  • یک گزینه تیتانیوم اضافه شده است
  • ممکن است یک نسخه سرامیکی وجود داشته باشد
  • بند مدل Milanese اپل در مدل تیتانیومی بازطراحی شده است

ماجین بو این نشت‌ها را در اکس منتشر کرده بود، سپس در همین حال از طرف کاربران در مورد ماهیت متناقض گزارش‌ها در باره صفحه ‌نمایش سوال شد که ماجین بو پاسخ داد: «خودم را محدود می‌کنم که اخباری را که پیدا می‌کنم و به من می‌دهند گزارش کنم. خبر قبلی بر اساس مشاهدات من بود، اما اخبار فعلی بر اساس آنچه به من گفته شده است؛ این افشاگر ادامه داده که در هر صورت، هرگز نباید چیزی را خیلی جدی گرفت و هر گزارشی ممکن است حتی در روز و ساعت آخر تغییر کند.

به ندرت پیش می‌آید که ماجین بو فهرست گسترده‌ای از اطلاعات ادعایی مانند این را پست کند. با این حال، در مجموع او سابقه خوبی ندارد. به عنوان مثال افشاگر در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرد که اپل آیفون ۱۵ اولترا را عرضه خواهد کرد، اما به وقوع نپیوست. از طرف دیگر مواردی هو بوده که این حساب کاربری به درستی پیش‌بینی کرده است و اصلا برای همین است که همیشه گفته می‌شود هیچ شایعه و گزارشی قطعی نیست و باید احتمال این را هم در نظر گرفت که نقض شود.

انتظار می‌رود اپل واچ سری ۱۰ در رویداد آیفون ۱۶ با نام «Glowtime» در روز ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) معرفی شود.

برچسب‌ها: