خانهاخبار
طبق اعلام گوگل، جمنای 1.5 Flash حالا تا 50 درصد سریع‌تر است

طبق اعلام گوگل، جمنای 1.5 Flash حالا تا 50 درصد سریع‌تر است

Gemini 1.5 Flash، جدیدترین نسخه هوش مصنوعی گوگل است که سرعت و دقت پاسخگویی آن با دریافت جدیدترین به‌روزرسانی تا 50 درصد افزایش یافته است. 

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

از حدود یک ماه پیش، گوگل عرضه رسمی جمنای فلش 1.5 را برای کاربران سراسر دنیا به‌صورت رایگان شروع کرد. با این حال، گوگل افزایش قابلیت‌ها و بهبودهای هوش مصنوعی جمنای را در پشت‌صحنه متوقف نکرده و حالا با جدیدترین به‌روزرسانی، سرعت آن را تا 50 درصد افزایش داده است.

افزایش 50 درصدی سرعت پاسخگویی هوش مصنوعی Gemini 1.5 Flash

این شرکت توانسته عملکرد Gemini 1.5 Flash را بهبود بخشیده و حالا سرعت پردازش آن 50 درصد سریع‌تر از گذشته است. گوگل این مورد را در گزارش به‌روزرسانی جمنای فلش 1.5 اعلام کرد. البته گوگل در این اطلاعیه به تغییراتی که برای دستیابی به این نتیجه کمک کرده را فاش نکرد اما به‌طور تاکیدی به تلاش‌ها برای افزایش سرعت آن اشاره می‌کند.

Gemini 1.5 Flash

گوگل همچنین در گزارش اخیر اعلام کرده که سرعت بالاتر به بهبود تجربه تعامل یکپارچه‌تر با جمنای کمک کرده و به کاربر کمک می‌کند کارهای بیشتری را در مدت زمان کمتری نسبت به قبل انجام دهد.

مسیر دیگری که گوگل برای بهبود جمنای در نظر گرفته است، پشتیبانی آن از برنامه‌های افزودنی مختلف است. در واقع گوگل می‌خواهد تا جای ممکن، جمنای را به‌صورت یک افزودنی یا extensions برای دیگر برنامه‌ها به‌کار بگیرد تا میزان استفاده از آن را افزایش دهد.

تاکنون در مورد برنامه Google Tasks شنیده‌ایم که گوگل، پروژه طراحی افزودنی جمنای را برای آن در دست دارد و در برخی از گوشی‌های پیکسل نیز دیده شده است. البته به‌تازگی جمنای به‌صورت ربات پرسش و پاسخ به برنامه جیمیل اندروید اضافه شده تا کشف و پیدا کردن پیام‌های موجود در صندوق پستی را برای کاربر آسان‌تر کند. 

همچنین گوگل اخیرا به راه‌های مختلفی اشاره کرده که دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی می‌توانند از هوش مصنوعی مولد برای بهبود مهارت‌های درسی استفاده کنند. به‌طور کلی هوش مصنوعی مولد یک تکنولوژی مفید برای زندگی‌های امروزی است که با بهبود و سریع‌تر شدن آن همیشه می‌توانیم در این دنیای شلوغ، کارها را در زمان کمتری به اتمام برسانیم.

برچسب‌ها: