خانهاخبار
گوگل رسما اندروید 15 را منتشر کرد

گوگل رسما اندروید 15 را منتشر کرد

گوگل به‌طرز عجیبی در یک بیانیه رسمی اعلام کرده که اندروید 15 آماده است و آن را عرضه می‌کند. 

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

اندروید 15، طبق بیانیه گوگل حالا منتشر شده و کد منبع آن را در پروژه متن‌باز اندروید (AOSP) در دسترس قرار داده است. بنابراین اندروید 15 در هفته‌های آتی می‌تواند به دستگاه‌های پیکسل پشتیبانی‌شده، دستگاه‌های منتخبی از سامسونگ، آنر، موتورولا، ناتینگ برسد.

انتشار رسمی اندروید 15

تمامی دستگاه‌های پشتیبانی‌شده، اندروید 15 را به‌صورت یک به‌روزرسانی عمومی پس از دسترسی کامل دریافت خواهند کرد. البته کسانی که نمی‌توانند منتظر بمانند، می‌توانند با پیوستن به پروژه بتا Android 15 QPR در هر زمان به آخرین نسخه بتا سه‌ماهه دسترسی داشته باشند.

برای کاربرانی که قبلا در برنامه بتا ثبت‌نام کرده‌اند، احتمالا اولین به‌روزرسانی بتا Android 15 QPR ارائه شده است. البته نصب نسخه بتا می‌تواند ریسک‌هایی از قبیل پاک شدن تمامی اطلاعات را به‌همراه داشته باشد که حتما باید این موارد را هم در نظر بگیرید. بنابراین اگر نگران اطلاعات خود هستید، تا زمان انتشار به‌روزرسانی نسخه پایدار صبر کنید تا بی‌دغدغه به سراغ اندروید 15 بروید.

Android 15

همچنین به همین مناسبت، تیم گوگل از مجسمه سبزرنگ اندروید 15 با تیشرت قرمز رونمایی کرد.  

همان‌طور که گوگل بیان می‌کند، نسخه‌های متن‌باز به هر کسی اجازه می‌دهند تا در بهبود قابلیت‌های اندروید نقش داشته و علاوه‌بر توسعه آن، با خلاقیت‌ها و ایده‌های ناب به سیستم‌عامل کامل‌تری تبدیل شود. همچنین این نسخه متن‌باز برای افرادی که می‌خواهند به درک عمیقی از عملکرد درونی اندروید برسند، در دسترس قرار گرفته است.

گوگل برای اندروید 15 قول یک پلتفرم خصوصی و ایمن با بالاترین بهره‌وری را در کنار قابلیت‌های جدید برای توسعه زیبایی‌های بصری و رابط کاربری جذاب را به‌ویژه در تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو داده است.

برچسب‌ها: