خانهاخبار
بلوتوث 6.0 با دقت با در مکان دستگاه‌ها معرفی شد

بلوتوث 6.0 با دقت با در مکان دستگاه‌ها معرفی شد

استاندارد جدید بلوتوث که به تازگی معرفی شده، دارای ویژگی است که یافتن اشیای گمشده را بسیار بهبود می‌بخشد و می‌تواند کمک بزرگی به کاربران دستگاه‌های بلوتوثی با این نسخه بکند.

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

جدیدترین نسخه بلوتوث این هفته منتشر شد که دارای ویژگی جدیدی است که می‌تواند برای اپلیکیشن فایند مای در دستگاه‌های اپل مفید باشد.

ویژگی فایند مای در آیفون

بلوتوث 6.0 ویژگی «Channel Sounding» را معرفی کرده، قابلیتی که آگاهی واقعی فاصله را برای میلیاردها دستگاه و لوازم جانبی بلوتوث آینده به ارمغان می‌آورد. سازمان پشتیبان بلوتوث قول داده که این فناوری به دقت در سطح سانتی‌متر در فواصل قابل ‌توجه دست می‌یابد و یافتن اقلام گمشده را برای کاربران آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

اپل در حال حاضر یک ویژگی جستجوی دقیق را در برنامه Find My ارایه کرده است که از فناوری «Ultra Wideband» برای کمک به کاربران استفاده می‌شود تا مکان خاص لوازم جانبی انتخاب شده را مشخص کنند. این ویژگی در آیفون ۱۱ و جدیدتر موجود است و در حال حاضر می‌توان از آن برای یافتن کیس شارژ ایرتگ یا نسل دوم ایرپادز پرو استفاده کرد.

اپل می تواند از هر دو فناوری بلوتوث 6.0 و Ultra Wideband به صورت هماهنگ برای بهبود یافتن دقیق محصولاتش استفاده کند. بلوتوث 6.0 همچنین راه را برای دقت مکان‌یابی دقیق برای دستگاه‌هایی که به تراشه‌های Ultra Wideband مجهز نیستند، مانند ریموت کنترل اپل تی وی و دستگاه‌هایی که توسط شرکت‌های دیگر عرضه شده‌اند، هموار می‌کند.

مشخص نیست اولین دستگاه‌های دارای بلوتوث 6.0 چه زمانی عرضه می‌شوند، اما با توجه به اینکه این مشخصات به تازگی در دسترس سازندگان و توسعه‌دهندگان سخت ‌افزار است، احتمال دارد حداقل یک سال دیگر در اولین دستگاه‌های اپل پشتیبانی شود.