خانهاخبار
ویژگی‌های مشترک جدید در پرچمداران سامسونگ و اپل

ویژگی‌های مشترک جدید در پرچمداران سامسونگ و اپل

یکی از افشاگران مشهور سامسونگ انتظار دارد که Galaxy S25 Ultra و iPhone 16 Pro Max ویژگی‌های کلیدی بسیاری را با هم به اشتراک بگذارند.

۲۷ شهریور ۱۴۰۳

همه می‌دانیم که گاهی به نظر می‌رسد تمام گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار که از قیمت خاصی بالاتر هستند، تقریباً شبیه به هم به نظر می‌رسند. اما این ادعا به‌طور کامل صحت ندارد، حداقل نه همیشه. با این حال، اگر پیش‌بینی‌های اخیر Ice Universe درست باشد، ممکن است این موضوع درباره iPhone 16 Pro Max که اخیرا عرضه شده و Galaxy S25 Ultra که در آینده‌ای نسبتاً نزدیک رونمایی خواهد شد، به واقعیت بپیوندد و شباهت‌های ظاهری زیادی میان این دو پرچمدار به چشم بخورد.

1.jpg

S25 Ultra در یک جنبه کلیدی بیشتر از رقیب سرسخت خود، «Ultra» خواهد بود

اگر برای شما اینطور به نظر می‌رسد که هنوز خیلی زود است ابعاد دقیق دستگاهی را که قرار است در اوایل سال 2025 به‌طور رسمی معرفی شود بدانیم، احتمالاً با فعالیت‌های Ice Universe در پلتفرم X  و Weibo آشنایی زیادی ندارید.

Ice Universe یکی از منابع داخلی بسیار معتبر در صنعت است که توانسته است بسیاری از ویژگی‌های دستگاه‌های معرفی‌نشده را چندین ماه پیش از اعلام رسمی آن‌ها به‌درستی پیش‌بینی کند. البته، هیچ‌کس در این حوزه بی‌اشتباه نیست، اما وقتی این فرد ادعا می‌کند که از ابعاد فیزیکی Galaxy S25 Ultra و iPhone 16 Pro Max اطلاع دارد، وظیفه ما این است که به سخنان او گوش کنیم و این اطلاعات را با کمی تردید منطقی به خوانندگان عزیزمان منتقل کنیم.

جزیره داینامیک اپل نقطه ضعف بصری بزرگ iPhone 16 Pro Max در مقایسه با S25 Ultra خواهد بود. هرچند که در حال حاضر نمی‌توانیم اعداد دقیقی ارائه دهیم، اما اطلاعاتی داریم که شاید باارزش‌تر از اعداد باشند.

این دیدگاه ساده است و پیش‌بینی می‌کند که اندازه صفحه‌نمایش، طول، عرض، ارتفاع و حاشیه‌های iPhone 16 Pro Max و Galaxy S25 Ultra تقریباً "یکسان" خواهند بود. این شباهت‌ها چه چیزی را به‌عنوان تفاوت بصری اصلی باقی می‌گذارند؟ همان‌طور که حدس زدید، طراحی "آزاردهنده" جزیره داینامیک اپل، که امسال هم تغییر نمی‌کند و به قوت خود باقی است.

در مقابل، به احتمال زیاد S25 Ultra (و بقیه خانواده Galaxy S25) به یک دوربین جلویی مجهز خواهد بود که در یک حفره کوچک در مرکز صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد. این طراحی که بسیاری آن را به‌عنوان بهترین راه‌حل برای جایگذاری دوربین می‌دانند، برخلاف طراحی اپل، کمتر مزاحم و مانع دید خواهد بود.

حال بیایید نگاهی سریع به اعداد بیندازیم:

iPhone 15 Pro Max: صفحه‌نمایش 6.7 اینچی، ارتفاع 159.9 میلی‌متر، عرض 76.7 میلی‌متر، ضخامت 8.3 میلی‌متر، وزن 221 گرم، حاشیه 1.55 میلی‌متری؛
Galaxy S24 Ultra: صفحه‌نمایش 6.8 اینچی، ارتفاع 162.3 میلی‌متر، عرض 79 میلی‌متر، ضخامت 8.6 میلی‌متر، وزن 232 گرم، حاشیه 1.52 میلی‌متری.

شاید این تفاوت ها میان این دو گوشی که به‌عنوان بهترین گوشی‌های حال حاضر دنیا شناخته می‌شوند، خیلی بزرگ نباشد. اما تفاوتشان هنگامی که iPhone 15 Pro Max و Galaxy S24 Ultra را کنار هم قرار دهید، به‌وضوح قابل مشاهده هست. با این حال، به نظر می‌رسد که این تفاوت‌های ظاهری برای نسل‌های بعدی آن‌ها وجود نخواهد داشت.

ابعاد پیش‌بینی‌شده این دو پرچمدار بعدی به شرح زیر هستند:

iPhone 16 Pro Max: صفحه‌نمایش 6.88 اینچی، ارتفاع 163 میلی‌متر، عرض 77.6 میلی‌متر، ضخامت 8.3 میلی‌متر، وزن 225 گرم، حاشیه 1.15 میلی‌متری؛
Galaxy S25 Ultra: صفحه‌نمایش 6.86 اینچی، ارتفاع 162.2 میلی‌متر، عرض 77.6 میلی‌متر، ضخامت 8.4 میلی‌متر، وزن 221 گرم، حاشیه 1.15 میلی‌متری.

1.jpg

این اعداد به‌طور شگفت‌انگیزی شبیه هم هستند. در واقع، تقریباً یکسان به نظر می‌رسند و احتمال زیادی وجود دارد که هر دو صفحه‌نمایش به‌طور تقریبی به 6.9 اینچ گرد شوند. تفاوت‌های جزئی در ارتفاع، ضخامت و وزن (اگر این تفاوت‌ها واقعی باشند) احتمالاً عملاً غیرقابل تشخیص خواهند بود، در حالی که اندازه حاشیه‌ها معمولاً توسط بسیاری از شرکت‌ها تبلیغ نمی‌شود و به همین دلیل، احتمالاً باید پس از عرضه گوشی‌ها، آن‌ها را خودمان اندازه بگیریم تا ببینیم آیا واقعاً و دقیقاً مشابه هستند یا خیر.

با توجه به این نکات، اکنون می‌توان بیش از همیشه انتظار داشت که دو گوشی هوشمند فوق‌العاده سطح بالا، در نگاه اول بسیار شبیه به هم به نظر برسند. البته، این موضوع لزوماً بد نیست، زیرا هر دو دستگاه قرار است حاشیه‌های بسیار نازک‌تر نسبت به نسل‌های قبلی خود داشته باشند و فضای بیشتری از صفحه‌نمایش را در اختیار کاربران قرار دهند، بدون آن‌که ارتفاع، عرض، ضخامت یا وزن آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها: