خانهاخبار
پنج ویژگی که انتظار می‌رود در iOS 18.2 ارائه شود

پنج ویژگی که انتظار می‌رود در iOS 18.2 ارائه شود

اپل برای iOS 18 وعده‌های بسیاری داده است، اما بسیاری از این ویژگی‌ها در نسخه‌های بتای فعلی iOS 18.0 و iOS 18.1 هنوز وجود ندارند. از آنجا که اپل گفته بیشتر این ویژگی‌ها "اواخر امسال" ارائه می‌شوند، احتمال دارد که در iOS 18.2 شاهد آن‌ها باشیم، مگر اینکه تاخیری رخ دهد.

۲۷ شهریور ۱۴۰۳

در چند سال اخیر، به‌روزرسانی‌های iOS x.2 معمولاً در ماه دسامبر منتشر شده‌اند. بنابراین، هر ویژگی که در iOS 18 و 18.1 موجود نباشد، احتمالاً در این نسخه عرضه خواهد شد، زیرا این آخرین فرصت برای انتشار در سال 2024 است. البته همیشه احتمال دارد که اپل یک ویژگی مهم را در نسخه بتای بعدی iOS 18.1 اضافه کند، اما این مورد به‌ندرت رخ می‌دهد.

پشتیبانی از ChatGPT در Siri

 در آخرین نشست مالی اپل، تیم کوک، مدیرعامل شرکت، در مورد انتشار تدریجی ویژگی‌های Apple Intelligence صحبت کرد. او اشاره کرد که یکپارچه‌سازی ChatGPT تا "پایان سال میلادی" در دسترس خواهد بود.

1.jpg

گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل همچنین در دور بعدی سرمایه‌گذاری OpenAI شرکت خواهد کرد که این نشان‌دهنده اعتماد اپل به فناوری این شرکت است.

Genmoji 

در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در ماه ژوئن، اپل ویژگی جدیدی به نام Genmoji را معرفی کرد. با این حال، از آن زمان تاکنون، این ویژگی در هیچ‌یک از نسخه‌های بتا عرضه نشده است. اگرچه هیچ خبر قطعی یا تأیید رسمی از سوی اپل در مورد زمان عرضه این ویژگی منتشر نشده است، اما به نظر می‌رسد که احتمالاً اواخر امسال شاهد آن خواهیم بود.

1.jpg

نشانه‌هایی از وجود Genmoji در نسخه‌های بتای اخیر iOS 18.0 و 18.1 مشاهده شده است؛ به‌طوری که برخی کاربران گهگاه به قسمت‌هایی از رابط کاربری این ویژگی دسترسی پیدا کرده‌اند. این که این قابلیت هنوز به‌طور کامل حذف نشده است، شاید به این معنی باشد که تا زمان عرضه آن فاصله زیادی نداریم، برخلاف تجربه جدید Siri که انتظار می‌رود تا بهار سال آینده و با انتشار iOS 18.4 معرفی شود.

برنامه Mail با طراحی جدید

1.jpg

 برنامه Mail اپل قرار است با طراحی جدید و دسته‌بندی‌های به‌روز شده، اواخر امسال عرضه شود. شما می‌توانید اطلاعات بیشتر در مورد برنامه Mail جدید و تمام ویژگی‌های آن را در اینجا مطالعه کنید.

صفحه انتخاب مرورگر اجباری در اتحادیه اروپا 

اپل اوایل امسال یک صفحه جدید برای انتخاب مرورگر پیش‌فرض در اتحادیه اروپا معرفی کرد، اما از اواخر امسال، اپل مجبور خواهد بود که این صفحه را بیشتر نمایش دهد.

اگر در حال حاضر از Safari استفاده می‌کنید، پس از به‌روزرسانی به iOS جدید، باید این صفحه انتخاب مرورگر را مشاهده کنید. علاوه بر این، شما ملزم خواهید شد این تنظیمات را سالی یک بار یا هنگام راه‌اندازی یک دستگاه جدید بررسی کنید. برخلاف بیشتر تنظیمات iOS، این تنظیمات از طریق نسخه‌های پشتیبان حفظ نخواهد شد.

پشتیبانی از جاروبرقی‌های رباتیک 

اپل همچنین اعلام کرده است که اواخر امسال می‌توانیم انتظار پشتیبانی کامل از جاروبرقی‌های رباتیک را داشته باشیم. برنامه Home قادر خواهد بود ویژگی‌های اصلی این جاروبرقی‌های رباتیک را کنترل کند، از جمله کنترل قدرت، حالت‌های تمیز کردن، جارو کشیدن، تی کشیدن و وضعیت شارژ. همچنین کاربران قادر خواهند بود با استفاده از Siri این جاروبرقی‌های رباتیک را کنترل کنند.

برچسب‌ها: