خانهاخبار
آیفون SE بعدی انتقال آیفون‌ها به نمایشگر اولد را تکمیل می‌کند

آیفون SE بعدی انتقال آیفون‌ها به نمایشگر اولد را تکمیل می‌کند

به طور گسترده گزارش‌ها حاکی از استفاده اپل از پنل اولد برای آیفون SE نسل چهارم است. بنابراین با توجه به ویژگی‌های دیگر از نسل جدید این محصول، مانند طراحی مشابه آیفون ۱۴ و دوربین ارتقا یافته، می‌توان گفت باید شاهد تحولی بزرگ در آیفون SE جدید باشیم.

۱۴ شهریور ۱۴۰۳

انتظار می‌رود اپل در اوایل سال آینده نسل چهارم آیفون SE را با نمایشگر اولد برای اولین بار عرضه کند که نشان‌دهنده تکمیل پذیرش اپل از فناوری اولد در تمام مدل‌های آیفون است.

آیفون SE نسل جدید

به گزارش Nikkei Asia دور شدن از نمایشگرهای ال‌سی‌دی، دو سازنده قدیمی پنل ژاپنی، ژاپن دیسپلی (JDI) و شارپ را از زنجیره تامین آیفون اپل حذف خواهد کرد.

در سال ۲۰۱۷ اپل صفحه نمایش‌های اولد را با آیفون X معرفی کرد. از آن زمان نمایشگرهای اولد جایگزین صفحه نمایش‌های LCD در مدل‌های رده بالای آیفون اپل شدند. این تغییر به طور قابل توجهی بر تامین کنندگان ال‌سی‌دی تاثیر گذاشته است. در سال ۲۰۱۵ شرکت JDI و شارپ سالانه حدود ۲۰۰ میلیون پنل LCD برای آیفون‌ها ارایه کردند.

با این حال تا سال ۲۰۲۳ این تعداد به طور چشمگیری کاهش یافت و به حدود ۲۰ میلیون رسید. به تازگی هم پذیرش تدریجی اولد توسط اپل باعث شده است که هر دو سازنده ژاپنی، فقط ال‌سی‌دی مدل‌های آیفون SE را عرضه کنند.

شرکت JDI در حال حاضر تنها نمایشگرهای اولد کوچک را برای دستگاه‌هایی مانند اپل واچ عرضه می‌کند. ای شرکت اکنون بر اصلاح استراتژی تجاری خود در مورد نمایشگرهای ال‌سی‌دی برای کاربردهای خودرو متمرکز است، در حالی که شارپ در حال کاهش کسب و کار LCD خود است که به طور عمده برای تلویزیون‌ها بود.

در همین حال طبق گزارش‌ها، اپل سفارشات نمایشگرهای اولد را برای آیفون SE آینده از گروه فناوری BOE چین و ال جی دیسپلی کره جنوبی آغاز کرده است.

نسل چهارم آیفون SE دارای طراحی شبیه آیفون ۱۴، فیس آیدی به جای تاچ آیدی، پورت USB-C، دکمه اکشن، مودم 5G طراحی شده توسط اپل، پردازنده A18 و طراحی مدرن‌تر تمام صفحه است که موجب شده تا دکمه هوم دیگر به طور کلی حذف شود.  انتظار می‌رود اندازه صفحه نمایش دستگاه از ۴٫۷ اینچ به ۶٫۰۶ اینچ افزایش یابد و رم داخلی به دلیل نیازهای سخت افزاری برای هوش مصنوعی اپل، احتمالا به ۸ گیگابایت می‌رسد؛ این در حالی است که در آیفون SE مدل ۲۰۲۲ رم به میزان ۴ گیگابایت است.

انتظار می‌رود تامین کنندگان اپل در اکتبر سال جاری تولید انبوه این دستگاه را افزایش دهند. این محصول می‌تواند قبل از سال نو در ژانویه ۲۰۲۵ عرضه شود. با این حال هر سه مدل آیفون SE که تا به حال توسط اپل عرضه شده، در ماه مارس (اسفند ماه) در طول این سال‌ها معرفی شده‌اند، بنابراین عرضه مدل جدید آن در مارس ۲۰۲۵ بیشتر محتمل می‌رسد.

برچسب‌ها: