خانهاخبار
آیپد مینی جدید نمایشگر بزرگتری خواهد داشت

آیپد مینی جدید نمایشگر بزرگتری خواهد داشت

گزارشی جدید ادعا کرده که نه تنها اپل قصد دارد از پنل اولد برای آیپد مینی نسل هفتم استفاده کند، بلکه در این پروسه صفحه نمایش این محصول نیز بزرگ‌تر خواهد شد.

۱۳ شهریور ۱۴۰۳

اپل در چند سال آینده بیشترین سفارشات نمایشگرهای اولد هیبریدی را به خود اختصاص خواهد داد و از سفارشات فرنچایز آیپد بالاتر خواهد رفت. تحلیلگران صنعت نمایشگر از DSCC تخمین می‌زنند که سفارشات اولد هیبریدی اپل در سال ۲۰۲۷ حدود ۹۰ درصد از کل سفارشات خواهد بود، زیرا سری‌های بیشتری از آیپد از جمله آیپد ایر و آیپد مینی به صفحه نمایش‌های اولد منتقل می‌شوند.

آیپد مینی اولد

در حال حاضر اپل فقط می‌گوید که سری آیپد پرو پیشرفته با پنل‌های اولد پشت سر هم دوتایی است که به آن اجازه می‌دهد مدل‌های ۱۱ و ۱۳ اینچی آیپد پرو ۲۰۲۴ را به ‌عنوان برخی از باریک‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی که تاکنون ساخته شده است، بسازد.

تاریخ عرضه و مشخصات نمایشگر آیپد مینی نسل ۷

منابع زنجیره تامین به The Elec گزارش داده‌اند که ویژگی بعدی برای ارتقای آیپد مینی، پنل اولد خواهد بود. آیپد مینی کنونی همچنان با صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی با اندازه ۸٫۳ اینچ عرضه می‌شود، در حالی که آیپد مینی بعدی با صفحه ‌نمایش اولد هیبریدی یک پنل ۸٫۴ اینچی ارایه می‌کند که ممکن است با کمی کوچک کردن قاب به سادگی به دست آید. البته انتظار می‌رود این کار با سری آیفون ۱ نیز انجام شود.

نیازی به گفتن نیست که آیپد مینی با پنل اولد دو پشته‌ای فانتزی همراه نخواهد بود که روشنایی و طول عمر نمایشگر را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، اما خرید آن پرهزینه است. ظاهرا آیپد مینی اولد مانند اکثر دستگاه‌های اولد با صفحه ‌نمایش تک ‌پشته عرضه می‌شود.

پنل‌های اولد پشت سر هم دو پشته به طور عمده توسط ال جی برای کاربردهای خودرویی تاکنون ساخته شده اند، مانند صفحه نمایش ستون به ستون در خودروهای الکتریکی مرسدس. در صفحه نمایش‌های اولد پشت سر هم روشنایی و طول عمر از اهمیت بالایی برخوردار است. پس از خودروها، این تبلت‌ها و لپ تاپ‌ها هستند که از نمایشگرهای اولد دو پشته سود می‌برند، زیرا مردم به طور معمول تبلت‌های خود را کمتر از آیفون‌ها تعویض می‌کنند.

اپل در آینده‌ای قابل پیش‌بینی کاربر اصلی پنل نمایشگر اولد هیبریدی خواهد بود، زیرا آنها را به دلایل کیفیت و قابلیت اطمینان یک معامله خوب می‌داند. هنگامی که این شرکت تصمیم گرفت خط تولید آیپد پرو خود را به نمایشگرهای اولد مجهز کند، از ال جی و سامسونگ خواست که نه تنها پنل‌های اولد دوتایی برای آن بسازند، بلکه از شیشه به جای بستر پلاستیکی استفاده کنند تا صفحه نمایش به شکل مواج ظاهر نشود.

این رویکرد ترکیبی جواب داد و اپل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه یک آیپد مینی با چنین صفحه نمایش اولد در سال ۲۰۲۶ است.

برچسب‌ها: