خانهاخبار
چه محصولاتی در رویداد آیفون ۱۶ معرفی نمی‌شوند

چه محصولاتی در رویداد آیفون ۱۶ معرفی نمی‌شوند

تقریبا همه ما بادستگاه‌هایی که قرار است در مراسم هفته آینده اپل با نام «Glowtime» معرفی شوند، آشنایی داریم؛ اما برخی محصولات هم هستند که ممکن است تصور شود در این رویداد رونمایی می‌شوند، اما در واقع اینطور نخواهد شد.

۱۳ شهریور ۱۴۰۳

رویداد پاییزی سالانه اپل در روز دوشنبه ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور ماه) برگزار می‌شود، جایی که انتظار می‌رود از سری جدید آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پرو و ​​برخی از مدل‌های جدید اپل واچ رونمایی شود. همچنین ممکن است اپل محصولات جدید دیگری را نیز در دسترس قرار دهد، اما تعدادی از دستگاه‌های اپل نیز وجود دارند که انتظار نمی رود در این رویداد پیش رو معرفی شوند.

رویداد آیفون ۱۶ اپل

بر همین اساس لیستی از محصولاتی را گردآوری کرده‌ایم که بعید است اپل در ماه سپتامبر معرفی کند، اما احتمالا در اواخر سال یا در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهند شد.

مک‌های M4

اپل در حال توسعه مک‌های جدید مجهز به نسل بعدی تراشه M4 این شرکت است که بر پایه فناوری نسل دوم ۳ نانومتری شرکت TSMC ساخته شده است و دارای یک موتور نمایشگر جدید است که منجر به بهبود عملکرد و بهره‌وری انرژی قابل توجهی نسبت به تراشه M3 می‌شود که در جدیدترین مک‌های فعلی اپل موجود است.

M4-Mac-mini-Black-Ortho-Warmer.jpg

انتظار می‌رود اولین مک‌های مجهز به M4 اپل در اواخر سال روانه بازار شوند. به گفته منابع مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ، اپل در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی مک بوک پرو، مک مینی و آیمک با تراشه‌های M4 در سال جاری است و احتمالا شاهد معرفی این مدل‌های جدید در ماه اکتبر (مهر امه) و با عرضه احتمالی در نوامبر (آبان ماه) خواهیم بود.

طبق گزارش‌های توسعه‌دهندگان، چهار دستگاهی که اپل در حال آزمایش آن‌ها بوده است، ظاهرا دارای تراشه‌های سطح پایه M4 هستند. سه تا از مک‌ها دارای پردازنده ۱۰ هسته‌ای و گرافیک ۱۰ هسته‌ای هستند. دستگاه چهارم دارای یک پردازنده ۸ هسته‌ای و یک گرافیک ۸ هسته‌ای است که در واقع پیکربندی M4 آن چیزی نیست که تاکنون دیده باشیم. از طرف دیگر هر چهار مک M4 دارای ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه یکپارچه هستند.

در همین حال طبق گزارش‌ها زنجیره تامین اپل در حال آغاز تولید انبوه نسل بعدی مدل‌های مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی با تراشه‌های M4 Pro و M4 Max است. اگر اپل الگوی عرضه سال گذشته را تکرار کند، این دستگاه‌ها حدود دو ماه تا عرضه فاصله دارند.

آیفون SE نسل چهارم

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، پس از عرضه سری آیفون ۱۶ در ماه سپتامبر، اپل نسل چهارم آیفون SE را در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد کرد.

iPhone-SE-4-Thumb-1.jpg

نسل چهارم آیفون SE دارای طراحی شبیه آیفون ۱۴ خواهد بود و به جای تاچ آیدی از فیس آیدی استفاده خواهد کرد؛ به علاوه پورت USB-C، دکمه اکشن، مودم 5G طراحی شده توسط اپل، پردازنده A18 و طراحی تمام صفحه از دیگر ویژگی‌های آن است.

انتظار می‌رود اندازه صفحه نمایش دستگاه از ۴٫۷ اینچ به ۶٫۰۶ اینچ افزایش یابد و برای اولین بار از پنل اولد برای آن استفاده شود. بسیاری از گزارش ها برای این محصول میزان رم ۸ گیگابایت را ذکر کرده‌اند که به دلیل این است که برای پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل، حداقل رم مورد نیاز ۸ گیگ است.

آیفون SE جدید می‌تواند در ژانویه ۲۰۲۵ (دی ماه) عرضه شود؛ با این حال هر سه مدل آیفون SE قبلی در ماه مارس در طول این سال‌ها معرفی شده‌اند، بنابراین عرضه مارس ۲۰۲۵ (اسفند ماه) به نظر محتمل‌تر است.

هوم پاد مینی نسل دوم

هوم پاد مینی اپل در ماه اکتبر (مهر ماه) چهار ساله می‌شود. گورمن اولین بار بود که در آگوست ۲۰۲۲ (مرداد ماه ۱۴۰۱) کار اپل را بر روی نسل دوم هوم پاد مینی گزارش کرد. او همچنین نسبت به آنچه که مینی هوم پاد جدید می‌تواند ارایه دهد ابراز تردید کرد زیرا آخرین هوم پاد شامل هیچ کارکرد جدید جدیدی نیست که پیش‌تر در آن وجود نداشته باشد.

HomePod-Mini-2-Feature.jpg

در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۱) مینگ چی کو تحلیلگر اپل، ادعا کرد که اپل در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه انبوه هوم پاد مینی نسل دوم را آغاز خواهد کرد. اما با توجه به اینکه کو این ادعا را چند وقت پیش اعلام کرد، مشخص نیست که چقدر باید به آن اطمینان داشت و نکته مهم‌تر اینکه از آن زمان، شایعات در مورد این دستگاه کم بوده است.

با این حال منطقی است که فرض کنیم این مدل جدید دارای صدا و میکروفون‌های بهبود یافته، همراه با تراشه به روز شده سری S و گزینه‌های رنگی جدید باشد. اگر اپل می‌خواهد با دستگاه‌های جدید اکو مبتنی بر هوش مصنوعی کلود آمازون رقابت کند، باید Apple Intelligence را برای نسل بعدی هوم پاد مینی نیز در نظر بگیرد.

در مورد رنگ‌ها در یک توسعه غیرمعمول، اپل تنها چند ماه پیش خاکستری فضایی را با مشکی نیمه‌ شب کهخ یلی هم تفاوتی با آن نداشت، به طرز عجیبی جایگزین کرد. با این اوصاف غیرعادی خواهد بود اگر انتظار داشته باشیم که این شرکت یک هوم پاد مینی جدید را معرفی کند.

ایرپادز پرو نسل سوم

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، انتظار می‌رود اپل نسخه بازطراحی شده ایرپادز پرو را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. این به‌روزرسانی احتمالا شامل کیفیت صوتی بهبود یافته، طراحی بهبود یافته و تراشه سریع‌تر خواهد بود.

220907154258-airpods-pro-2-lead.jpg

اپل ممکن است ویژگی تست شنوایی جدیدی را برای ایرپادز پرو معرفی کند که به طور بالقوه قادر به تشخیص مشکلات شنوایی است. علاوه بر این، حسگرهای سلامت جدیدی در دست توسعه هستند که می‌توانند ویژگی‌هایی مانند خواندن دمای بدن از کانال گوش و بهبود عملکردهای مرتبط با شنوایی مانند تقویت مکالمه و گوش دادن زنده را فعال کنند.

شایعه شده است که نسل بعدی ایرپادز پرو در مقایسه با ایردپادز پرو ۲ به طور قابل توجهی قابلیت حذف نویز فعال (ANC) را بهبود بخشیده است، اگرچه هنوز جزییات خاصی در مورد چگونگی بهبود این قابلیت در دسترس نیست.

اپل تی وی جدید

طبق گزارش‌ها اپل در حال توسعه یک اپل تی وی جدید با پردازنده سریع‌تر است و در عین حال طراحی مشابه مدل فعلی را حفظ می‌کند. در ابتدا مارک گورمن افشگار معتبر محصولات اپل عرضه اپل تی ‌وی جدید در سال ۲۰۲۴ را گزارش کرد، اما بعدها اعلام کرد که زمان این به‌روزرسانی نزدیک نیست و جدول زمانی را نامشخص گذاشت.

apple-tv-4k-new-orange.jpg

به گفته مینگ چی کو تحلیلگر اپل نیز نسل بعدی اپل تی وی می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد و این با الگوی کاهش قیمت دستگاه توسط اپل مطابقت دارد. مدل های نسل دوم (۲۰۱۰) و نسل سوم (۲۰۱۲) اپل تی وی هر دو با قیمت ۹۹ دلار در آمریکا عرضه شدند. اپل بعدا قیمت مدل نسل سوم را به ۶۹ دلار کاهش داد و سابقه‌ای را برای اپل تی وی زیر ۱۰۰ دلار ایجاد کرد که بهتر می توانست با دستگاه‌های استریم ارزان قیمت شرکت‌هایی مانند آمازون و روکو رقابت کند.

همانطور که مارک گورمن گزارش کرده است، نسخه بعدی اپل تی وی ممکن است دارای یک دوربین داخلی برای فیس تایم و سایر برنامه‌های تماس ویدیویی باشد. با توجه به اینکه اپل برنامه فیس تایم را برای اپل تی وی در tvOS 17 معرفی کرد که از طریق یک آیفون یا آیپد متصل کار می‌کند، این می‌تواند گامی به سمت تلویزیون اپل با دوربین یکپارچه باشد و باید دید این موضوع چه زمانی به حقیقت می‌پیوندد.

برچسب‌ها: