خانهاخبار
مک مینی جدید یک پورت خود را از دست می‌دهد

مک مینی جدید یک پورت خود را از دست می‌دهد

افشاگر معروف محصولات اپل خبر از حذف درگاه قدیمی USB-A در مک مینی M4 داده که البته نوید پورت‌های جدید بیشتر را می‌دهد.

۱۲ شهریور ۱۴۰۳

مارک گورمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد که مک مینی بازطراحی شده اپل دیگر هیچ درگاه USB-A نخواهد داشت.

مک مینی M4

مک مینی فعلی با تراشه M2 دارای دو درگاه USB-C و دو درگاه USB-A است، در حالی که نوع M2 Pro از این دستگاه دارای چهار پورت USB-C و دو درگاه USB-A است. گورمن در جدیدترین نسخه خبرنامه Power On خود توضیح داده که مک مینی جدید با تراشه M4 Pro در مجموع دارای پنج پورت USB-C است، اما هیچ درگاه USB-A نخواهد داشت. بنابراین سه پورت USB-C در پشت و دو درگاه در جلوی دستگاه، مشابه مک استودیو وجود خواهد داشت. از سوی دیگر همچنان پورت‌های اترنت، HDMI و جک صدای ۳٫۵ میلی‌متری نیز در این دستگاه تعبیه شده و منبع تغذیه نیز ظاهرا داخلی خواهد بود.

ماه گذشته گورمن گزارش داد که نسل بعدی مک مینی با تراشه‌های M4 و M4 Pro اولین تغییر بزرگ طراحی را در دستگاه از سال ۲۰۱۰ تجربه خواهد کرد. اندازه مک مینی جدید ظاهرا به اندازه یک اپل تی وی خواهد رسید، اما ممکن است کمی بلندتر از مدل فعلی با ۳٫۵ سانتی‌متر ارتفاع باشد. در ضمن این گوشی همچنان دارای بدنه آلومینیومی خواهد بود. افرادی که بر روی این محصول جدید کار می‌کنند ظاهرا می‌گویند که این دستگاه در اصل یک یک آیپد پرو در یک جعبه کوچک است.

گورمن می‌گوید که تامین‌کنندگان در چین قرار است در اوایل ماه سپتامبر (اوایل مهر ماه) تحویل مدل‌های جدید مک مینی را با تراشه M4 آغاز کنند. مدل M4 Pro هم تا ماه اکتبر (اواخر مهر ماه) عرضه نخواهد شد. ظاهرا نسل M4 تراشه‌های اپل سیلیکون اولین باری خواهد بود که اپل از همان نسل تراشه در تمام مک‌های خود استفاده می‌کند. این را هم باید در نظر گرفت که تراشه سری M4 برای مک بوک ایر، مک بوک پرو، آیمک، مک استودیو، و مک پرو در سال آینده در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها: