خانهاخبار
اپل ممکن است یک محصول بیشتر را در رویداد آیفون ۱۶ معرفی کند

اپل ممکن است یک محصول بیشتر را در رویداد آیفون ۱۶ معرفی کند

تقریبا همه می‌دانیم که در رویداد ۱۹ شهریور اپل قرار است چه محصولاتی را ببینیم، اما به نظر می‌رسد اپل یک مورد اضافی را نیز برای این مراسم در نظر دارد.

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

اپل به طور رسمی اعلام کرد که رویداد محصولات جدید خود را در تاریخ ۹ سپتامبر (۱۹ شهریور) برگزار خواهد کرد. در این مراسم است که انتظار می‌رود آیفون۱۶، آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس رونمایی شود. سایر دستگاه‌هایی که اپل به طور رسمی معرفی خواهد کرد باید شامل اپل واچ سری ۱۰، اپل واچ SE نسل سوم، و اپل واچ اولترا ۳ باشد.

آیفون ۱۶ پرو

در کنار سری آيفون ۱۶ و اپل واچ‌های جدید چه محصولات دیگری ممکن است رونمایی شوند؟

همچنین ممکن است شاهد معرفی اپل نسل چهارم ایرپادز با دو نوع مختلف باشیم. یکی از مدل‌ها قابلیت‌های پایه سنتی را خواهد داشت، در حالی که مدل گران‌تر دارای قابلیت حذف نویز فعال است که صداهای مزاحم محیط را حذف می‌کند. با این اوصاف لیست  قابل توجهی از دستگاه های جدیدی وجود دارد که اپل به زودی به نمایش می‌گذارد. البته اگر شایعه معرفی نسل هفتم آیپد مینی اپل در رویداد Glowtime محقق شود، این فهرست ممکن است طولانی‌تر هم شود.

به لطف هوش مصنوعی اپل، این شرکت ممکن است به دنبال سرعت بخشیدن به معرفی و عرضه برخی از تبلت‌های سری آیپد خود باشد و ابتکار هوش مصنوعی اپل همچنین این شرکت را مجبور می‌کند تصمیم بگیرد که از کدام پردازنده‌ها در تبلت‌های خاص استفاده کند. به عنوان مثال اپل باید آیپد مینی را به A17 Pro یا تراشه M1 یا بالاتر مجهز کند تا مدل مینی بتواند ویژگی‌های هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد.

در حال حاضر Apple Intelligence برای کاربران آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس در دسترس است. هر دوی این مدل‌ها توسط A17 Pro هدایت می‌شوند و دارای ۸ گیگابایت رم هستند. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از A16 Bionic استفاده می‌کنند و تنها ۶ گیگابایت رم دارند. هیچ یک از این گوشی‌ها از هوش اپل پشتیبانی نمی‌کنند. گفته می‌شود که هر چهار مدل آینده آیفون ۱۶ دارای تراشه‌های سری A18 و ۸ گیگابایت رم خواهند بود، موضوعی که به این معنی است که هر چهار مدل دارای پشتیبانی از هوش مصنوعی اپل خواهند بود. البته به طور منطقی سری آیفون ۱۶ پرو باید از A18 Pro توانمندتر استفاده کند.

مدل‌های آیپد فعلی که از هوش اپل پشتیبانی می‌کنند شامل نسل پنجم آیپد ایر (سال ۲۰۲۲) مجهز به تراشه M1 هر دو آیپد ایر نسل ششم (سال ۲۰۲۴) با پردازنده M2، دو آیپد پرو نسل پنجم (سال ۲۰۲۱) با تراشه M1، دو دستگاه آیپد پرو نسل ۶ (سال ۲۰۲۲) مجهز به M2 و هر دو آیپد پرو نسل هفتم مجهز به تراشه M4 (سال ۲۰۲۴) هستند.

iPad-mini-6-review-mini-size-max-performance.jpg

البته نکته مهمی که وجود دارد این است که حتی اگر یکی از مدل‌های جدید آیفون ۱۶ سال ۲۰۲۴ و آیپد مینی نسل هفتم را بخرید (البته اگر در روز ۹ سپتامبر با پشتیبانی از هوش اپل معرفی شوند)، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای کاربران در دسترس نخواهد بود.

دلیل آن هم این است که Apple Intelligence تا زمانی که iOS 28.2 یا iPadOS 18.1 در ماه اکتبر (مهر ماه) منتشر نشود، بخشی از هیچ به‌روزرسانی نرم افزاری نخواهد بود. البته این موضوع راه حل دارد و می‌توانید نصب بتای توسعه دهندگان نسخه‌های iOS 18.1 یا iPadOS 18.1 را انجام دهید و از آنجایی که اپل دیگر ۹۹ دلار برای تعیین توسعه‌دهنده دریافت نمی‌کند، دانلود این نسخه‌های بتا برای شما هزینه‌ای ندارد.

برخی ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل پیش‌تر در بتای توسعه‌دهندگان iOS 18.1 ارایه شده‌اند

هوش اپل در حال حاضر شامل ویژگی هایی مانند ابزار نوشتن است که به شما اجازه می‌دهد لحن ایمیل‌ها و متن‌هایی را که نوشته‌اید قبل از ارسال توسط هوش مصنوعی تغییر کند.

می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید که این موارد را بیشتر مختصر، حرفه‌ای‌تر یا دوستانه‌تر کند. هوش مصنوعی همچنین می‌تواند تصحیح کند، خلاصه کند و تغییرات دیگری ایجاد کند.

هوش اپل همچنین ایمیل‌های دریافتی و وب سایت‌های مشاهده شده در سافاری را خلاصه می‌کند. در برنامه Photos می‌توانید با استفاده از گزینه CleanUp موارد دلخواه را از عکس‌ها حذف کنید و با استفاده از عبارت‌های دقیق، عکس‌های خاصی را جستجو کنید.

به‌زودی در به‌روزرسانی‌های آینده، ربات چت ChatGPT ارایه می‌شود که سیری را هوشمندتر می‌کند، Image Playground هم به کاربران اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی برای ایجاد سریع تصاویر استفاده کنند و با Genmoji کاربران قادر خواهند بود فقط با توصیف شکل ظاهری آن، ایموجی های سفارشی ایجاد کنند.

در مورد نسل هفتم آیپد مینی، از نظر ظاهری نباید تغییری ایجاد شود زیرا ظاهر مدل نسل ششم این دستگاه پیش‌تر برای اضافه کردن فیس آیدی و حذف دکمه هوم ارتقا یافته بود.

ما همچنین انتظار نداریم که دوربین جلو برای پشتیبانی از حالت افقی مانند دوربین‌های آیپد پرو و آیپد ایر در اوایل امسال جابجا شود. دلیل آن هم این است که آیپد مینی طوری طراحی شده که در حالت عمودی قرار گیرد و افراد تمایل چندانی به استفاده از آن در حالت عمودی ندارند.

در مورد ارتقاها به جزپردازنده جدید، می‌توانیم دوربین پشت ارتقا یافته و باتری بزرگ‌تری برای این محصول ببینیم. به نظر شما ارتقاهای دیگری که می‌تواند روی آیپد مینی جدید اعمال شود کدام هستند؟

برچسب‌ها: