خانهاخبار
آیفون 17 ایر چگونه نازک اما قدرتمند خواهد بود؟

آیفون 17 ایر چگونه نازک اما قدرتمند خواهد بود؟

آیفون 17 ایر می‌تواند نقطه عطف تغییرات سری آیفون در پاییز سال آتی باشد. گوشی که طبق شایعات می‌تواند نازک‌ترین باشد، چگونه قدرتمند خواهد بود؟

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

در آستانه رونمایی از سری آیفون 16، دوباره مرکز توجهات به سمت آیفون 17 ایر جلب شده که گویا قرار است مدل‌های آیفون را دگرگون کند. 

طراحی گوشی که فوق‌العاده نازک اما قدرتمند خواهد بود، قطعا برای اپل چالش‌هایی در پیش خواهد داشت. به‌همین دلیل این مطلب را اختصاص داده‌ایم تا با این نازک قدرتمند بیشتر آشنا شوید.

سری آیفون 17 مدل جدیدی خواهد داشت

انحراف از خطر تولید فعلی آیفون، زمانی است که اپل در پاییز آینده آیفون 17 ایر را در کنار سایر مدل‌های آیفون 17 معرفی کند. 

در حال حاضر از زمانی که مدل پلاس در سال 2022 جایگزین نسخه مینی شد، اپل هر ساله از چهار مدل آیفون رونمایی کرده که برای مثال امسال مدل‌های زیر را خواهیم داشت:

  • آیفون 16
  • آیفون 16 پلاس
  • آیفون 16 پرو
  • آیفون 16 پرومکس

اما احتمالا در پاییز 2025 هم مدل پلاس با نسخه ایر جایگزین خواهد شد. گزارشات منتشر شده در خصوص این مدل جدید، در ابتدا بسیار گمراه‌کننده بود؛ به‌طوری که گفته می‌شد مدل جدید آیفون 17 اولترا بوده و قیمت فوق‌العاده بالایی خواهد داشت.

iPhone 17 Air

با این حال بعدا متوجه شدیم که مدل جدید دارای یک سیستم دوربین به‌نسبت کوچک‌تر و تراشه ضعیف‌تر نسبت به مدل‌های آیفون 17 پرو خواهد داشت و این زمانی بود که شایعات «آیفون 17 اولترا» از بین رفت.

در ادامه، گزارشات متعدد و به‌نسبت صحیحی بیرون آمد که خبر از مدل جدیدی به نام «ایر» می‌دادند. آیفون 17 ایر، محصول بعدی اپل خواهد بود که همانند مک‌بوک ایر و آیپد ایر با ضخامت اندک خود می‌تواند بهترین گزینه برای استفاده‌های روزمره باشد.

سرنخ جزئیات آیفون 17 ایر در آیفون 15 و آیپد پرو M4

اگر به اندازه پورت USB-C در آیفون‌های 15 دقت کرده باشید، می‌توان به سرنخ‌هایی از اندازه آیفون 17 ایر رسید. اما چرا روی این پورت تمرکز می‌کنیم؛ به دو دلیل:

اولا آیفون 17 ایر نمی‌تواند نازک‌تر از درگاه شارژ خود باشد؛ بنابراین حداقل می‌دانیم که در کمترین حالت ممکن ضخامت آن چه‌قدر خواهد بود.

دوما به احتمال زیاد آیفون 17 ایر برای طراحی بدنه با کمترین ضخامت از نمونه جدیدترین دستگاه فوق نازک اپل یعنی آیپد پرو پیروی خواهد کرد.

iPhone 17 Air

به گفته اپل، آیپد پرو M4 نازک‌ترین محصولی است که این شرکت تاکنون ساخته و معرفی کرده است. آیپد پرو M4 در واقع آن‌قدر نازک است که درگاه شارژ USB-C به‌سختی جا می‌شود. شارژرهای USB-C اپل در واقع کمی ضخیم‌تر از دستگاهی هستند که به آن وصل می شوند.

برای مقایسه دقیق‌تر اندازه آیپد پرو جدید را با آیفون‌های فعلی اندازه‌گیری کرده‌ایم که در صورت مشابه بودن با آیفون 17 ایر، تفاوت قابل توجهی بین آن و مدل‌های پرو ایجاد خواهد شد:

آیپد پرو 13 اینچی: 5.1 میلی متر
آیفون 15: 7.8 میلی متر
آیفون 15 پرو: 8.25 میلی متر

با مقایسه این ابعاد، احتمال می‌دهیم که ضخامت آیفون 17 ایر عددی بین 5.1 تا 5.3 میلی‌متر باشد که به‌طور کلی یک جهش بزرگ در نازکی گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

بنابراین به احتمال بسیار شاهد معرفی آیفون 17 ایر در ابعادی مانند آیپد پرو جدید خواهیم بود. 

برچسب‌ها: