خانهاخبار
بالاخره زمان انتشار رسمی Apple Intelligence مشخص شد

بالاخره زمان انتشار رسمی Apple Intelligence مشخص شد

اپل هر ساله به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای پلتفرم‌های نرم‌افزاری خود منتشر می‌کند. اما نکته عطف سال 2024 در Apple Intelligence قرار دارد که هم‌اکنون در نسخه بتا قابل دسترس است. اما سوال این است که چه زمانی برای نسخه عمومی منتشر خواهد شد؟

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

با معرفی هوش مصنوعی اختصاصی اپل در رویداد WWDC24، حالا کاربران دستگاه‌های اپل بی‌صبرانه منتظر هستند تا با انتشار نسخه عمومی آن، قابلیت‌های هیجان‌انگیز آن را استفاده کنند. در حال حاضر Apple Intelligence به‌صورت نسخه بتا در دسترس است اما برای استفاده عموم باید نسخه پابلیک آن منتشر شود که زمان آن اعلام شده است.

iOS 18.1 در ماه اکتبر عرضه Apple Intelligence را آغاز خواهد کرد

هوش مصنوعی اپل همراه سیستم‌عامل‌های iOS 18.1، iPadOS 18.1 و macOS Sequoia 15.1 برای دستگاه‌های سازگار عرضه خواهد شد.

iOS 18.1

البته قبل از این عرضه عمومی، نسخه اصلی سیستم‌عامل‌ها پس از معرفی آیفون 16 منتشر خواهند شد که ویژگی‌ها و تغییرات جدیدی دارند اما همچنان فاقد هوش مصنوعی اپل خواهند بود. تقریبا پس از یک ماه، Apple Intelligence طی یک به‌روزرسانی همراه قابلیت‌های دیگری برای سیستم‌عامل‌ها ارائه خواهد شد.

اگر اپل به روال سال‌های گذشته عمل کند، در اواخر اکتبر iOS 18.1 منتشر می‌شود که Apple Intelligence را نیز همراه خواهد داشت. 

قابلیت‌های Apple Intelligence

با عرضه رسمی و کامل هوش مصنوعی اپل، تمامی قابلیت‌های آن در دسترس خواهند بود. اما فعلا از قابلیت‌های بعدی آن اطلاعی نداریم و در حال حاضر طی نسخه بتا، این ویژگی‌ها در دسترس هستند:

  • سیری جدید با زیرمجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی اختصاصی
  • قابلیت حذف اشیا در اپلیکیشن Photo از طریق Clean Up
  • پاسخ‌دهی هوشمند در پیام‌رسان‌هایی مانند مسیج و ایمیل
  • خلاصه‌سازی هوشمند برای پیش‌نمایش پیام‌ها و اعلان‌ها
  • خلاصه‌سازی صفحات وب در سافاری
  • شناسایی پیام‌های اولویت‌دار در ایمیل
  • جستجو زبان در اپلیکیشن Photo

البته این امکان وجود دارد در آینده قابلیت‌های بیشتری در کنار iOS 18.1 منتشر شود اما این موارد فعلا تمام چیزی هستند که می‌دانیم.

Apple Intelligence

از طرف دیگر ادغام چت چی‌پی‌تی احتمالا در دسامبر برای iOS 18.2 ارائه خواهد شد که قرار است هوش مصنوعی اپل را به ابزارهای مختلفی مانند ایجاد تصویر از طریق Genmoji و Image Playground مجهز کند. همچنین چندین قابلیت جدید سیری هم تا سال 2025 معرفی نخواهند شد و پس از مدت کوتاهی، زمان WWDC25 فرا می‌رسد که آینده هوش مصنوعی اپل در iOS 19 را روشن‌تر خواهد کرد.

آیا دستگاهتان با Apple Intelligence سازگار است؟

باید در نظر داشت که تمامی دستگاه‌هایی که نسخه جدید سیستم‌عامل اپل را دریافت خواهند کرد، نمی‌توانند قابلیت‌های Apple Intelligence را داشته باشند.

Apple Intelligence

با توجه به سطح بالای قدرت محاسباتی مورد نیاز برای اجرای قابلیت‌های Apple Intelligence، اپل آن را به تعداد مشخصی از دستگاه‌های جدید محدود کرده است. هر دستگاهی غیر از موارد زیر Apple Intelligence را پشتیبانی نخواهد کرد:

  • آیفون 15 پرو و پرومکس
  • آیپدهای تراشه M1 یا جدیدتر
  • مک‌های دارای تراشه M1 یا بالاتر

همچنین انتظار می‌رود تمامی مدل‌های آیفون 16 به‌واسطه استفاده از تراشه جدید A18، هوش مصنوعی اپل را پشتیبانی کنند.

به‌طور کلی اپل قصد دارد حتی پس از عرضه نسخه عمومی Apple Intelligence، قابلیت‌های و بهبودهای جدید آن را در قالب بتا همچنان منتشر کند و این یعنی تازه شروع کار است. 

برچسب‌ها: