خانهاخبار
همه آنچه که از نسل هفتم آیپد مینی انتظار داریم

همه آنچه که از نسل هفتم آیپد مینی انتظار داریم

شایعات حاکی از آن است که اپل قصد دارد سری آیپد مینی نسل 7 را در اواخر سال 2024 عرضه کند. اما در مورد کوچک‌ترین تبلت آینده اپل چه می‌دانیم؟

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

در حالی که اپل، آیپد پرو و آیپد مینی را در می 2024 به‌روزرسانی کرد، آخرین سری آیپد مینی همچنان به سال 2021 مربوط می‌شوند. اما طبق شایعات اپل برنامه‌ریزی کرده تا در اواخر سال جاری، آیپد مینی 7 را با مشخصات احتمالی زیر معرفی کند.

نمایشگر و طراحی

تاکنون گزارشاتی درخصوص تغییر طراحی ظاهری آیپد مینی 7 منتشر نشده و بنابراین احتمالا همان نمایشگر 8.3 اینچی گذشته را خواهیم دید.

آیپد مینی‌ها در حال حاضر تاچ آیدی را روی دکمه پاور دارند و احتمال می‌رود که در آیپد مینی 7 هم این مورد لحاظ شود. 

iPad Mini 7

همچنین اپل تغییرات جزئی برای تکنولوژی‌های نمایشگر آیپد مینی 7 در نظر گرفته که می‌تواند مشکلات موجود در صفحه‌نمایش آیپدهای امروزی را برطرف کند.

پردازنده سری A

در حال حاضر آیپد پرو و آیپد ایر از سری پردازنده‌های سری M استفاده می‌کنند اما انتظار می‌رود که امسال اپل از این سری پردازنده‌ها در آیپد مینی 7 استفاده نخواهد کرد. 

در واقع اپل قصد دارد آیپد مینی 7 را به پردازنده قدرتمند A17 پرو که در سری آیفون 15 پرو استفاده کرده بود، مجهز کند. این تصمیم اپل بیشتر بدین منظور است که این پردازنده توانایی اجرای هوش مصنوعی اپل را داشته و به‌راحتی آیپد مینی 7 را به Apple Intelligence مجهز خواهد کرد.

iPad Mini 7

البته این مورد نیز احتمال دارد که از پردازنده سری A18 که قرار است سری آیفون 16 به آن مجهز شود، استفاده کند. 

به‌هر حال آیپد مینی 7 چه از پردازنده A17 پرو استفاده کند یا بهتر از آن، از مدل‌های آیفون 15 پرو قدرتمندتر خواهد بود اما همچنان نمی‌تواند سرعت آیپد ایر یا آیپد پرو را داشته باشد.

رنگ‌بندی جدیدی

آیپد مینی‌های امروزی در رنگ‌های خاکستری، صورتی، بنفش و ستاره‌ای موجود هستند اما اپل اغلب رنگ‌بندی جدیدی را در کنار محصولات به‌روز استفاده می‌کند. بنابراین رنگ‌بندی جدید آیپد مینی 7 از مواردی قطعی بوده و احتمالا هم رنگ صورتی را حذف خواهد کرد.

دوربین جلویی

اپل دوربین جلویی در آیپد ایر را به لبه افقی دستگاه منتقل کرده و احتمال دارد همان تغییر را برای آیپد مینی 7 هم در نظر بگیرد. 

iPad Mini 7

دوربین قرار گرفته در سری جدید آیپد ایر از HDR 4 پشتیبانی کرده و نسبت به نسل قبل دیافراگم بازتری دارد. بنابراین اگر از همین دوربین با چیدمان آیپد ایر در آیپد مینی 7 هم استفاده کند، بخش دوربین می‌تواند ارتقا بزرگی برای آیپد مینی جدید محسوب شود.

تکنولوژی‌های ارتباطی

اپل تمامی دستگاه‌های به‌روز شده را به وای‌فای نسل 6E مجهز کرده و انتظار می‌رود که آیپد مینی 7 هم امسال به این تکنولوژی به‌روز مجهز شود. وای‌فای نسل 6E این امکان را برای آیپد مینی 7 فراهم خواهد کرد که بتواند با استفاده از شبکه وای‌فای 60 هرتز، ارتباطات سریع‌تری داشته باشد.

همچنین بلوتوث نسخه 5.3 نیز انتظار می‌رود که آیپد مینی آینده به آن مجهز شده باشد. علاوه‌بر این موارد، برخی شایعات اشاره دارند که احتمالا آیپد مینی 7 اسلات سیم‌کارت نداشته و تنها از سیم‌کارت مجازی پشتیبانی خواهد کرد.

اپل پنسیل پرو

آیپد مینی‌ها در حال حاضر تنها از اپل پنسیل 2 پشتیبانی می‌کنند اما احتمال می‌رود که در مدل‌های جدید پشتیبانی از اپل پنسیل پرو نیز اضافه شود. 

iPad Mini 7

اپل پنسیل پرو نسبت به سایر قلم‌های اپل از قابلیت‌های خاصی مانند داشتن ژست‌های هبتیک، بازخورد لمسی و Find My integration بهره‌مند بوده و آیپد مینی آینده هم با مجهز شدن به آن می‌تواند یک محصول فوق‌العاده در نظر گرفته شود. البته آیپد مینی‌های فعلی از آن پشتیبانی نمی‌کنند و در نتیجه می‌تواند یک ارتقا چشم‌گیر باشد.

تاریخ رونمایی

با در نظر گرفتن این‌که اپل قصد دارد امسال سری مک‌بوک پرو، مک مینی و آی‌مک را به‌روزرسانی کند، در نتیجه یک رویداد جداگانه از معرفی سری آیفون 16 می‌تواند منطقی باشد. بنابراین احتمالا آیپد مینی 7 هم در دومین رویداد پاییزی اپل در کنار سایز محصولات جدید معرفی خواهد شد.

شایعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند اپل برای آینده سری آیپد مینی، نسخه تاشو همراه نمایشگر اولد را در نظر دارد که در صورت قطعی بودن این برنامه، همچنان تا سال 2026 محقق نخواهد شد. 

برچسب‌ها: