خانهاخبار
اپل قصد دارد در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کند

اپل قصد دارد در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری کند

به تازگی اطلاعاتی به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد اپل علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کمپانی خالق ChatGPT است؛ این در حالی است که اپل یک رقیب بزرگ دیگر در خصوص سرمایه‌گذاری را پیش روی خود می‌بیند.

۱۱ شهریور ۱۴۰۳

به گزارش وال استریت ژورنال، اپل در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری در شرکت هوش مصنوعی OpenAI است.

iOS-18-ChatGPT.jpg

این گزارش به میزان سرمایه‌گذاری اپل در این شرکت اشاره نکرده، یا جزییات بیشتری در مورد مذاکرات آنها ارایه نداده، اما می‌گوید اگر این اتفاق رخ دهد، ارزش سازنده ChatGPT را بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌کند.

اپل پیش‌تر اعلام کرده بود که ادغام چت‌جی‌پی‌تی در iPadOS 18، iOS 18 و macOS Sequoia  قبل از پایان سال به سیری می‌آید.

با اجازه کاربر، سیری می‌تواند پاسخ‌های چت‌جی‌پی‌تی را به طور مستقیم در پاسخ به سوالات و سایر درخواست‌ها نشان دهد. ChatGPT همچنین گزینه‌ای برای ویژگی ابزار نوشتن در سراسر سیستم اپل خواهد بود که به کاربران اجازه می‌دهد متن و تصویر تولید کنند. اپل گفته که چت‌جی‌پی‌تی از جدیدترین مدل GPT-4o شرکت اوپِن‌ای‌آی بر روی پلتفرم‌های خود پشتیبانی می‌کند.

کاربران آیفون، آیپد و مک می‌توانند بدون ایجاد حساب کاربری به صورت رایگان از ChatGPT استفاده کنند و مشترکان ChatGPT پلاس هم می‌توانند حساب‌های خود را برای دسترسی به ویژگی‌های پولی در این دستگاه‌ها متصل کنند. اپل اعلام کرده که OpenAI درخواست‌های چت‌جی‌پی‌تی را که از دستگاه‌هایش ارسال می‌شود، ذخیره نمی‌کند و گفته که آدرس‌های IP کاربران پنهان می‌شود.

ویژگی های هوش مصنوعی اپل ماه گذشته برای آزمایش در نسخه بتای iOS 18.1 در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفت، اما ادغام چت‌جی‌پی‌تی هنوز در دسترس نیست.

ویژگی‌های Apple Intelligence به آیفون ۱۵ پرو یا آیفون ۱۵ پرو مکس یا مک و آیپد مجهز به تراشه M1 یا جدیدتر نیاز دارد. نکته دیگر اینکه زبان دستگاه باید روی انگلیسی آمریکا تنظیم شود زیرا در حال حاضر هوش اپل فقط از این زبان پشتیبانی می‌کند؛ اما اپل قول داده که در سال آینده زبان‌های بیشتری توسط هوش مصنوعی این شرکت پشتیبانی خواهند شد.

در گزارش امروز آمده که مایکروسافت هم در حال برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در اوپِن‌ای‌آی است که همین موضوع رقابت را بر سر این شرکت داغ‌تر می‌کند.

برچسب‌ها: