خانهاخبار
مشخصات فنی و قیمت سری شیائومی 14T فاش شد

مشخصات فنی و قیمت سری شیائومی 14T فاش شد

گوشی‌های موردانتظار شیائومی با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی امولد، تراشه‌های مدیاتک و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی همراه خواهند شد.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

سال گذشته، شیائومی دو گوشی 13T و 13T پرو را برای بازارهای جهانی عرضه کرد که با قیمتی منطقی و مشخصات فنی قابل‌توجه در اختیار کاربران قرار گرفتند. حالا به تازگی برچسب قیمتی و مشخصات فنی نسل جدید این دو دستگاه فاش شده است.

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، شیائومی 14T و 14T پرو در سه رنگ مشکی تیتانیومی، خاکستری تیتانیومی و آبی تیتانیومی به فروش خواهند رسید. 

گوشی‌های غول فناوری چین تنها در یک کانفیگ برای بازار فرانسه معرفی خواهند شد. در این رابطه، مدل رم ۱۲ / حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نسخه استاندارد سری 14T ظاهراً با قیمت ۶۴۹ یورو عرضه می‌شود. از سوی دیگر، نسخه پرو نیز که از کانفیگ رم ۱۲ / حافظه ۵۱۲ گیگابایتی بهره می‌برد، برچسب قیمتی ۸۹۹ یورویی را به همراه خواهد داشت. 

شیائومی 13T پرو

محصولات جدید این برند چینی به نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی امولد مجهز خواهند شد که از نرخ نوسازی متغیر ۱۴۴ هرتزی و رزولوشن تصویر 1.5K پشتیبانی می‌کند. این پنل ۱۰ بیتی قادر خواهد بود به روشنایی ۱۶۰۰ نیتی دست پیدا کند و همچنین ۱۰۰درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد. 

همراه با فناوری دالبی ویژن، صفحه‌نمایش گوشی‌های پرمیوم شیائومی از محتوای HDR10 و HDR10 پلاس نیز پشتیبانی می‌کند. نرخ نمونه‌برداری لمسی نمایشگر این دو دستگاه برابر با ۲۱۶۰ هرتز خواهد بود.

گوشی 14T از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد که از سنسور 1/1.56 اینچی (اندازه پیکسلی ۱ میکرومتری) برخوردار خواهد شد. نسخه پرو نیز دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال را به همراه خواهد داشت که به سنسور بزرگ‌تر 1/1.31 اینچی (اندازه پیکسلی ۱٫۲ میکرومتری) مجهز می‌شود. 

هر دو مدل شیائومی 14T دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. 

شیائومی 13T پرو

انرژی موردنیاز گوشی‌های جدید شیائومی توسط باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی تامین خواهد شد. شایعه شده مدل پرو از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی هم پشتیبانی خواهد کرد. 

ضخامت و وزن مدل 14T پرو برابر با ۸٫۳۹ میلی‌متر و ۲۰۹ گرم خواهد بود. نسخه معمولی این دستگاه نیز از ضخامت ۷٫۸ میلی‌متر و ۱۹۵ گرمی برخوردار می‌شود. از دیگر مشخصات فنی این دو دستگاه می‌توان به گواهی ضدآب و گردوغبار IP68، وای‌فای 6E (مدل استاندارد)، وای‌فای ۷ (مدل پرو) و بلوتوث نسخه ۵٫۴ و اندروید ۱۴ اشاره کرد. 

شایان ذکر است که سری 14T احتمالاً در ماه سپتامبر سال جاری میلادی (شهریور تا مهرر ۱۴۰۳) معرفی خواهد شد. انتظار داریم گوشی تاشو شیائومی میکس فلیپ نیز همراه با این محصولات برای بازارهای جهانی عرضه شود. 

برچسب‌ها: