خانهاخبار
قدیمی‌ترین محصولاتی که اپل همچنان آنها را می‌فروشد

قدیمی‌ترین محصولاتی که اپل همچنان آنها را می‌فروشد

برخی از محصولات اپل وجود دارند که این شرکت همچنان به طور رسمی به فروش آنها ادامه می‌دهد، بدون اینکه توجه کند دیگر بسیار قدیمی شده‌اند. در این راهنما این محصولات را نام می‌بریم و خواهیم گفت که خرید آنها اصلا کاری منطقی است یا خیر.

۹ شهریور ۱۴۰۳

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اپل در وب سایت رسمی و فروشگاه‌های رسمی خود، جدیدترین محصولاتش را به فروش می‌رساند؛ اما واقعیت این است که برخی محصولاتی که این شرکت همچنان در حال فروش آنهاست، چند سال است به‌روز نشده است.

محصولات قدیمی که اپل همچنان آنها را می‌فروشد

در زیر پنج محصول نسل فعلی اپل را که طی چندین سال ارتقای سخت افزاری دریافت نکرده‌اند برجسته کرده ایم. همچنین برخی از توصیه‌های خرید را بر اساس شایعات و گزارش‌ها از منابع معتبر ارایه خواهیم داد.

شایان ذکر است که این لیست شامل محصولات نسل قبلی اپل نمی‌شوند که هنوز فروخته می‌شوند، مانند آیفون ۱۳، لوازم جانبی و کابل‌های مختلفی که سال‌ها از عمر آنها می‌گذرد.

پرو دیسپلی XDR

اپل Pro Display XDR را در دسامبر (آذر ماه ۱۳۹۸) عرضه کرد، بنابراین تا اواخر امسال پنج سال از عمر آن می‌گذرد. قیمت این مانیتور رده بالا از ۴۹۹۹ دلار شروع می‌شود و دارای صفحه نمایش ۳۲ اینچی با وضوح 6K است، اما فاقد دوربین داخلی و بلندگو است.

Pro-Display-XDR-Blue.jpg

در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ماه ۱۴۰۱) بود که مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ گفت اپل در حال کار بر روی چندین نمایشگر خارجی جدید، از جمله نسخه به روز شده پرو دیسپلی XDR است که به تراشه اپل سیلیکون مجهز خواهد شد، درست مانند استودیو دیسپلی با تراشه A13. با این حال مشخص نیست که پرو دیسپلی اکس‌دی‌آر جدید چه زمانی عرضه می‌شود یا چه ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت.

سن محصول: ۴ سال و ۸ ماه

توصیه: با توجه به گرانی پرو دیسپلی XDR ارزش آن را دارد که در این مرحله منتظر مدل بعدی باشید. از سوی دیگر می‌توانید استودیو دیسپلی را نیز برای خرید در نظر بگیرید که بیش از دو سال جدیدتر، مقرون به صرفه‌تر و دارای دوربین و بلندگوهای داخلی است.

هوم پاد مینی

هوم پاد مینی که در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ماه ۱۴۰۱) عرضه شد، تقریبا چهار سال از عمر آن می‌گذرد. اسپیکر کوچک‌تر هوشمند مجهز به سیری از زمان عرضه هیچ به‌روزرسانی سخت ‌افزاری دریافت نکرده است، اگرچه در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) گزینه‌های رنگی آبی، نارنجی و زرد را دریافت کرد و چند ماه پیش خاکستری فضایی هم با رنگ مشکی نیمه شب جایگزین شد.

homepod-mini-thumb-feature.jpg

در فوریه ۲۰۲۳ (بهمن ماه ۱۴۰۱)، مینگ چی کو تحلیلگر اپل گفت که تولید انبوه نسل دوم هوم پاد مینی در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد، اما مشخص نیست که آیا این اطلاعات هنوز دقیق هستند یا خیر، زیرا به تازگی هیچ شایعه‌ای برای هوم پاد مینی وجود نداشته است.

سن محصول: ۳سال و ۹ ماه

توصیه: با توجه به شایعاتی مبنی بر اینکه هوم پاد مینی جدید ممکن است اواخر امسال عرضه شود، بهتر است سه تا چهار ماه دیگر منتظر بمانیم تا ببینیم آیا این اتفاق می‌افتد یا خیر. با این حال با توجه به قیمت متوسط ۹۹ دلاری این محصول، اگر نمی‌توانید منتظر بمانید، خرید آن ضرر زیادی ندارد.

ایرپادز مکس

ایرپادز مکس که در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ماه ۱۳۹۹) عرضه شد، اواخر امسال چهار ساله می‌شود. تنها هدفون رو گوشی با برند اپل از آن زمان تاکنون هیچ به‌روزرسانی سخت افزاری دریافت نکرده و با قیمت ۵۴۹ دلار در فروشگاه اینترنتی اپل، با پنج گزینه رنگی موجود باقی مانده است.

AirPods-Max-Gen-2-Feature-Black-2.jpg

سن محصول: ۳ سال و ۸ ماه

توصیه: بهتر است منتظر بمانید تا ایرپادز مکس با درگاه USB-C در اواخر سال جاری عرضه شود، اما این هدفون تا زمانی تغییر ذکر شده اعمال شود، کمی بیش از چهار سال عمر خواهد داشت، بنابراین ممکن است بخواهید گزینه‌های رقیب جدیدتری مانند سونی XM5، بوز Quiet Comfort Ultra و سونوس Ace را نیز در نظر بگیرید. آمازون ایرپادز مکس را با قیمت ۳۹۹ دلار به فروش می‌رساند، بنابراین اگر کماکان این محصول را می‌خواهید، می‌توانید آن را حداقل با قیمت پایین‌تر خریداری کنید.

آیپد مینی

اپل آیپد مینی کنونی را در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ماه ۱۴۰۰) عرضه کرد، با ویژگی‌های جدید در آن زمان از جمله نمایشگر بزرگ‌تر ۸٫۳ اینچی، پورت USB-C، دکمه پاور ادغام شده در تاچ آیدی، تراشه A15 Bionic، پشتیبانی از 5G در مدل‌های سیم کارت خور، دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی با پشتیبانی از سنتر استیج، سازگاری با نسل دوم اپل پنسل و موارد دیگر.

iPad-mini-6-orange-BG.jpg

در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان ماه ۱۴۰۲) مینگ چی کو تحلیلگر اپل گفت که تولید انبوه آیپد مینی بعدی در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد. به علاوه مارک گورمن افشاگر معروف محصولات اپل هم به تازگی گفته که موجودی آیپد مینی کنونی در فروشگاه‌های اپل رو به کاهش است، که ممکن است نشانه این باشد که این دستگاه در آینده نزدیک به‌روز خواهد شد.

ویژگی‌های شایعه شده برای آیپد مینی بعدی شامل تراشه جدیدتر، دوربین‌های ارتقا یافته، پشتیبانی از وای فای 6E و بلوتوث 5.3، گزینه‌های رنگی جدید و اصلاح مشکل نمایشگر آن در رابطه با حالت ژله‌ای در هنگام اسکرول کردن که بسیاری از کاربران آن را گزارش کرده‌اند، روی نمایشگر مدل فعلی است.

سن محصول: ۲ سال و ۱۱ ماه

توصیه: در این مرحله پیشنهاد می‌شود منتظر آیپد مینی جدید باشید که شایعه شده است اواخر امسال عرضه می‌شود.

ایرپادز ۳

نسل سوم ایرپادز که در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر ماه ۱۴۰۰) عرضه شد، تقریبا سه سال از عمر آن می‌گذرد.

airpods-3-orange.jpg

انتظار می‌رود دو مدل جدید ایرپادز نسل چهارم در رویداد ویژه اپل در ۹ سپتامبر ۱۹ شهریور ماه) رونمایی شوند که هر دوی آن‌ها ظاهرا دارای طراحی بهینه‌سازی شده با تناسب بهتر در گوش، بهبود کیفیت صدا و کیف شارژ به‌روز شده با USB-C هستند. گفته می‌شود که ایرپادز نسل ۴ رده بالاتر دارای قابلیت حذف نویز فعال و یک بلندگو در کیس شارژ است که می‌تواند صدایی را برای ردیابی موقعیت مکانی با استفاده از ویژگی فایند مای پخش کند.

سن: ۲ سال و ۱۰ ماه

توصیه: این محصول را خرید نکنید! انتظار می‌رود اپل نسل چهارم ایرپادز را در کمتر از دو هفته آینده معرفی کند.

برچسب‌ها: