خانهاخبار
گوگل درایو به‌زودی آپلود فایل‌ها را با قابلیت جدید اصلاح می‌کند

گوگل درایو به‌زودی آپلود فایل‌ها را با قابلیت جدید اصلاح می‌کند

گوگل درایو، ابزاری است که مدیریت و اشتراک‌گذاری فایل‌های شخصی را برای بسیاری از کاربران راحت کرده و حالا قرار است به‌زودی با قابلیت جدید، آپلود فایل‌ها روان‌تر کند.

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

در حال حاضر کاربران برای استفاده از گوگل درایو، فایل‌های خود را در آن آپلود می‌کنند تا هم بتوانند از تمامی دستگاه‌های متصل به یک حساب مشترک، به فایل‌ها دسترسی داشته باشند و هم آن‌ها را به‌راحتی برای دیگران ارسال کنند.

قابلیت‌های جدید گوگل درایو

با این حال گوگل در حال توسعه قابلیت جدیدی است که در بخش اختصاصی آپلودها می‌توانیم مستقیما از منوی برنامه به آن دسترسی داشته باشیم. در واقع از این قسمت می‌توان فایل‌های موجود در صف انتظار برای آپلود، همه آن‌چه تاکنون آپلود شده و حتی سابقه بارگذاری‌های گذشته را نیز مشاهده کنیم.

یکی دیگر از بهبودهای قابل توجه در گوگل درایو، مربوط به دایره چرخانی است که میزان فایل بارگزاری شده را نشان می‌داد. حالا قرار است به‌جای دایره چرخان یک نوار پیشرفت جایگزین شود که با مقدار آپلود شده پر می‌شود. علاوه‌بر آن، نمایش درصد و حجم کل فایل از دیگر مواردی هستند که در این بخش اضافه خواهد شد.

همچنین قابلیت جدید گوگل درایو به کاربر اجازه می‌دهد سامان‌دهی و مدیریت بهتری روی پوشه‌های ذخیره‌شده داشته باشد. در واقع به‌نظر می‌رسد که گوگل درایو برای آپلود هر فایل، از کاربر می‌خواهد مکان خاصی را برای ذخیره آن انتخاب کند. این باعث می‌شود تا بتوانید با قرار دادن هر فایلی در مکان خاص خود، سازمان‌دهی بهتری را روی فایل‌های ذخیره‌شده داشته باشید.

شایان ذکر است تمامی این موارد فعلا در دست توسعه هستند و گوگل همچنان برخی از آن‌ها را تا عرضه رسمی تغییر خواهد داد. اما به‌طور کلی گوگل درایو با این قابلیت‌ها می‌تواند تجربه استفاده بهینه‌تری را برای کاربران فراهم کند.

برای استفاده از گوگل درایو کافیست تنها یک گوگل اکانت داشته باشید و پس از آن می‌توانید با آپلود کردن هر فایلی، در دیگر دستگاه‌های همگام‌سازی شده با این حساب به‌راحتی آن را در دسترس داشته باشید.

برچسب‌ها: