خانهاخبار
اپل واچ اولترا 3 با این مشخصات در راه است

اپل واچ اولترا 3 با این مشخصات در راه است

امسال، سری اپل واچ به دهمین سالگرد معرفی خود می‌رسند و در این مطلب قصد داریم ببینیم این شرکت کوپرتینویی برای نسل سوم اپل واچ اولترا چه مشخصاتی را در نظر گرفته است؟

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

اپل واچ اولترا 2، همچنان یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند سال 2024 بود تا اینکه سامسونگ، با گلکسی واچ اولترا از راه رسید. بنابراین با ورود سامسونگ، اپل واچ اولترا 2 دیگر تنها پرچمدار نیست و گلکسی واچ اولترا با قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد خود جایگاه برتر را از آن خود دارد. 

اما اپل هم قصد دارد در پاییز امسال، با معرفی اپل واچ اولترا 3 دنیا را شگفت‌زده کرده و جایگاه خود را پس بگیرد. در ادامه به بررسی تمام مواردی می‌پردازیم که تاکنون از اپل واچ اولترا 3 منتشر شده و تاحدودی مطمئن هستیم.

مشخصات احتمالی اپل واچ اولترا 3

  • تاریخ احتمالی معرفی: 9 سپتامبر 2024
  • پیش‌بینی قیمت: 799 دلار به بالا
  • طراحی ظاهری: احتمالا همان طراحی اپل واچ اولترا 2 اما با نمایشگر بزرگ‌تر 2.12 اینچی
  • نمایشگر: صفحه‌نمایش کم‌مصرف میکرو ال‌ای‌دی و یا LTPO
  • پردازنده: S10
  • سیستم‌عامل: WatchOS 11

قیمت و تاریخ رونمایی از اپل واچ اولترا 3

اپل رویدادی را برای تاریخ 9 سپتامبر برنامه‌ریزی کرده که انتظار می‌رود در کنار سری جدید آیفون 16، شاهد رونمایی از واچ‌های جدید نیز باشیم. علاوه‌بر اپل واچ اولترا 3 و اپل واچ 10، احتمالا نسخه جدید اپل واچ SE نیز معرفی خواهد شد.

Apple Watch Ultra 3

در مورد قیمت محصول، جزئیات چندان زیادی در دسترس نیست اما اپل در صورتی که قابلیت‌های چندان خاصی به واچ‌های اولترا اضافه نکرده باشد، قیمت را زیاد افزایش نمی‌دهد. اما در برخی منابع اشاره شده که اپل واچ اولترا 3 قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت که این مورد می‌تواند باعث افزایش قیمت قابل‌توجه آن شود.

طراحی اپل واچ اولترا 3

اپل در طول سالیان گذشته از نمایشگر 1.93 اینچی برای سری واچ اولترا استفاده می‌کرد اما احتمالا اندازه نمایشگر در اپل واچ اولترا 3 با رشد 3 درصدی، به 2.12 اینچ خواهد رسید. 

Apple Watch Ultra 3

البته فعلا مشخص نشده که اپل این اندازه بزرگ‌تر صفحه‌نمایش را با کاهش سایز حاشیه‌های آن تامین خواهد کرد و یا نه در یک حرکت جسورانه از یک نمایشگر بزرگ‌تر استفاده می‌کند. شایان ذکر است که با بزرگ‌تر شدن اندازه نمایشگر، به‌تناسب قیمت محصول هم افزایش می‌یابد و علاوه‌بر آن استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر می‌تواند وزن ساعت را هم افزایش دهد.

قابلیت‌های اپل واچ اولترا 3

همان‌طور که گفتیم، اپل برای پس گرفتن جایگاه برتری مجبور است که اپل واچ اولترا 3 را با قابلیت‌های جذابی راهی بازار کند. اما آن‌طور که مینگ‌چی کو از تحلیل‌‌گران برتر حوزه تکنولوژی می‌گوید، اپل امسال احتمالا به‌خاطر مشکلاتی که با برخی شرکت‌های حسگرساز داشته نمی‌تواند اپل واچ اولترا 3 را به قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی مجهز کند.

Apple Watch Ultra 3

Masimo که یکی از شرکت‌های تامین‌کننده حسگرهای مورد استفاده در سری اپل واچ است، اخیرا با این شرکت به مشکل خورده و پیش‌بینی می‌شود تامین حسگر مانیتور اکسیژن خون با مشکل مواجه شده باشد. 

البته باید در نظر داشت که از فناوری میکرو ال‌ای‌دی در نمایشگر اپل واچ اولترا 3 استفاده شده است. نمایشگر میکرو ال‌ای‌دی در مقایسه با نمایشگر اولد روشنایی بیشتری داشته و حتی از آن هم نازک‌تر است. 

بنابراین با وجود برخی مشکلات، اپل واچ اولترا 3 در پاییز از راه می‌رسد و قطعا اپل قابلیت‌های جذاب و شگفت‌انگیزی را برای ساعت پرچمدار در نظر گرفته است. 

برچسب‌ها: