خانهاخبار
هرآنچه که تاکنون در مورد نسل سوم اپل واچ SE می‌دانیم

هرآنچه که تاکنون در مورد نسل سوم اپل واچ SE می‌دانیم

دو سال از عرضه آخرین نسخه اپل واچ SE می‌گذرد و حالا اپل تصمیم گرفته امسال، نسل جدید ساعت‌های اقتصادی را معرفی کند. 

۱۰ شهریور ۱۴۰۳

اپل اولین مدل واچ SE را در سال 2020 رونمایی کرد و پس از آن سری بعدی در سال 2022 معرفی شد. بنابراین با در نظر گرفتن این روند معرفی دوساله، وقت آن شده تا اپل واچ SE 3 راهی بازار شود.

اپل واچ SE به نسخه‌ای از ساعت‌های هوشمند اپل اطلاق می‌شود که برخلاف سری معمولی و یا اولترا، فاقد قابلیت‌های خاص بوده اما در کنار آن قیمت پایینی دارند. اپل از سال 2014 ساعت‌های هوشمند را به خط محصولات اضافه کرده و در این مدت 10 ساله توانسته سود قابل‌توجهی را این محصول کسب کند. 

برنامه‌ریزی اپل برای یک رویداد معرفی محصول در ماه آینده بدین معنی است که اپل واچ SE 3 در کنار اپل واچ سری 10 و اپل واچ اولترا 3 رونمایی خواهد شد.

Apple Watch SE

نسل دوم اپل واچ SE ( اپل واچ SE 2) به‌خاطر قیمت اقتصادی و البته قابلیت‌های کاربردی رضایت‌بخش، نه تنها یکی از بهترین ساعت‌های اپل بلکه یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است که به‌تازگی نیز سامسونگ رقیب آن، گلکسی واچ SE را با قیمت 199 دلار و قابلیت‌های نظارت بر سلامت هوشمند معرفی کرده است.

بنابراین آیا اپل همان روال دو ساله را ادامه داده و اپل واچ SE 3 را در پاییز امسال برای رقابت با سامسونگ معرفی می‌کند؟ در ادامه همه چیزهایی که تاکنون در مورد اپل واچ SE 3 می‌دانیم را بررسی کرده‌ایم.

مشخصات احتمالی در مورد اپل واچ SE 3

لازم به ذکر است که تاکنون اطلاعات چندان زیادی از اپل واچ SE 3 منتشر نشده اما مشخصات زیر می‌توانند تاحدودی محصول آینده را نشان دهند.

  • پیش‌بینی تاریخ معرفی: سپتامبر 2024
  • طراحی: همان طراحی اولیه اپل واچ SE 2؛ البته احتمالا ابعاد کلی آن بزرگ‌تر خواهد بود
  • نمایشگر: همان صفحه‌نمایش اپل واچ SE 2؛ البته کمی بادوام‌تر
  • پردازنده: تراشه S9
  • قابلیت‌ها: امکان ردیابی ECG و سلامت کلی بدن- امکان بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای آنالیز بهتر داده‌های سلامت
  • سیستم‌عامل: WatchOS11

قیمت و زمان عرضه اپل واچ SE 3

گزارش‌ها نشان می‌دهند اپل واچ SE 3 در سال 2024 وارد بازار خواهد شد. برای سال 2024 هم اپل احتمالا تنها 2 رویداد خواهد داشت؛ بنابراین ممکن است در رویداد 9 سپتامبر همراه سری آیفون 16 معرفی می‌شود. البته رویداد آتی مک‌بوک‌ها نیز وجود دارد که احتمال معرفی در آن، کمتر است.

Apple Watch SE 3

در مورد قیمت نیز باید اشاره کنیم اپل واچ SE 2 در حال حاضر برای سایز 40 میلی‌متری با قیمت 249 دلار و برای مدل سایز 44 میلی‌متری با قیمت 279 دلار فروخته می‌شود.

مارک گورمن ادعا می‌کند اپل واچ SE 3 قیمت پایین‌تری خواهد داشت و این می‌تواند اپل واچ SE 3 را به یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین ساعت‌های هوشمند موجود تبدیل کند.

طراحی بدنه و نمایشگر

احتمالا یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در اپل واچ SE 3، حرکت از بدنه نیمه‌فلزی به سمت تمام پلاستیکی باشد. استفاده از بدنه تمام پلاستیکی باعث کاهش هزینه‌ها شده و سرعت تولید نیز افزایش می‌یابد. در واقع اپل قصد دارد تا با استفاده از بدنه تمام پلاستیکی، قیمت اپل واچ SE 3 را پایین بیاورد.

در مدل‌های سال 2022 جنس اصلی قاب به یک پلاستیک کامپوزیت نایلونی تغییر یافت اما همچنان در پوسته آن از آلومینیوم استفاده شده بود. 

Apple Watch SE 3

گزارش دیگری که در این زمینه وجود دارد، مربوط به دیوید هسیه از رسانه Omdia است که ادعا می‌کند اپل واچ SE 3 اندازه بزرگ‌تری خواهد داشت. او معتقد است که اپل واچ SE 3 اندازه‌ای مشابه اپل واچ سری 8 خواهد داشت و در نتیجه مدل‌های آن از 40 و 44 میلی‌متر به 41 و 45 میلی‌متر افزایش می‌یابد.

در مورد نمایشگر اپل واچ SE 3 تاکنون اطلاعاتی منتشر نشده و احتمالا اپل از همان نمایشگر اولد اپل واچ SE 2 استفاده خواهد کرد.

مشخصات مورد انتظار برای اپل واچ SE 3

همان‌طور که اشاره کردیم، اپل واچ SE 3 به پردازنده S9 مجهز خواهد شد و انتظار داریم با افزایش ظرفیت باتری، حداقل بتواند تا 24 ساعت دوام بیاورد. همچنین انتظار می‌رود که اپل قابلیت شارژ سریع را به سری SE اضافه کند. البته سری اپل واچ از نسخه 7 به شارژ سریع مجهز شده‌اند اما نسخه SE همچنان سرعت شارژ معمولی دارند.

Apple Watch SE

با در نظر گفتن این که اپل واچ SE 3 حتی از لحاظ اندازه هم شباهت بالایی به اپل واچ 8 و واچ 9 خواهد داشت، در نتیجه احتمالا اپل قابلیت‌های آن‌ها را به اپل واچ SE 3 اضافه می‌کند.

با در نظر گفتن موارد ذکر شده، اپل واچ SE 3 یک نسخه بسیار ارتقایافته نسبت به مدل سال 2022 خواهد بود اما همچنان مطمئن نیستیم که در رویداد 9 سپتامبر در کنار اپل واچ 10 و واچ اولترا 3 معرفی شود. 

برچسب‌ها: