خانهاخبار
آمار فروش گلکسی زد فولد ۶ دور از انتظار است

آمار فروش گلکسی زد فولد ۶ دور از انتظار است

آمار و ارقام غیررسمی نشان می‌دهد که تاشو‌های نسل جدید سامسونگ آمار فروش ضعیف‌تری را به نسبت مدل‌های قبلی ثبت کرده‌اند.

۹ شهریور ۱۴۰۳

شایعات ادعا کرده‌اند که سامسونگ تا پایان سال جاری میلادی از یک گوشی تاشو جدید رونمایی خواهد کرد که گلکسی زد فولد Special Edition نام دارد و به عنوان مدل نازک‌تر گلکسی زد فولد ۶ (Galaxy Z Fold 6) روانه بازار خواهد شد. 

در حالی که از معرفی تاشو‌های جدید غول فناوری کره زمان زیادی نگذشته است، تصمیم این برند برای عرضه یک تاشدنی دیگر مقداری عجیب به نظر می‌رسد. حالا اما افشاگر شناخته‌شده، Ice Universe، گزارشی را منتشر کرده که شاید دلیل این اقدام سامسونگ را توضیح دهد. 

گلکسی زد فولد ۶ در کنار گلکسی زد فولد ۵

طبق گفته‌های این افشاگر، گلکسی زد فولد ۶ و گلکسی زد فلیپ ۶ در دو هفته اول عرضه خود، به ترتیب به فروش ۲۷۰هزار و ۴۲۰هزار واحدی دست پیدا‌ کرده‌اند. در مجموع، محصولات جدید غول فناوری کره آمار فروش ۶۹۰هزار واحدی را به خود اختصاص داده‌اند. 

برای مقایسه، سال گذشته، آمار پیش‌فروش دو گوشی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ برابر با ۱ میلیون واحد بوده است. در این رابطه، مدل‌های جدید گلکسی زد فولد و زد فلیپ در جلب نظر کاربران ضعیف‌تر از نسل قبل ظاهر شده‌اند. 

به نظر می‌رسد سامسونگ درنظر دارد با معرفی تاشو جدید خود، سهم بیشتری از بازار محصولات تاشو را در اختیار بگیرد و آمار فروش سری زد فولد را بهبود ببخشد. 

شایان ذکر است که تاشو‌های سال ۲۰۲۳ سامسونگ نیز به نسبت مدل‌های پیشین خود فروش پایین‌تری را تجربه کرده‌اند. دو مدل زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ در سال عرضه خود، آمار فروش ۹ میلیون واحدی را ثبت کرده‌اند در حالی که زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ در بازه زمانی ۱۲ماهه، برابر با ۷٫۳ میلیون واحد فروش داشته‌اند. 

سری گلکسی اس ۲۴ همچنان موفق و پرفروش است

در بازه زمانی ۷ماهه، سه گوشی گلکسی اس ۲۴، اس ۲۴ پلاس و اس ۲۴ اولترا به فروش ۲۳٫۴ میلیون واحدی دست پیدا کرده‌اند که خبر از موفقیت چشمگیر پرچمدارهای سامسونگ می‌دهد. در مقایسه با نسل قبلی، فروش محصولات پرمیوم این برند ۱۲ درصد رشد داشته است. 

سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

مطابق انتظار، مدل‌ اولترا با فروش ۱۱٫۲ میلیون دستگاه محبوب‌ترین نسخه سری گلکسی S24 بوده است. دو نسخه استاندارد و پلاس نیز با فروش ۷٫۴۹ میلیون و ۴٫۷۱ میلیون دستگاه در رده‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. 

در ادامه گزارش خود، Ice Universe اعلام کرده که اپل طی ۱۰ماه حدود ۱۴۰ میلیون واحد از سری آيفون ۱۵ را عرضه کرده است. در بین چهار مدل سری پرچمدار این برند، نسخه‌های پرو و پرو مکس پر‌فروش‌ترین محصولات بوده‌اند. 

برچسب‌ها: