خانهاخبار
سامسونگ می‌گوید شارژرهای سریع غیر اصل باعث خراب شدن بدنه گوشی می‌شوند

سامسونگ می‌گوید شارژرهای سریع غیر اصل باعث خراب شدن بدنه گوشی می‌شوند

گوشی‌های جدید سامسونگ با معضل تازه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

۱۵ شهریور ۱۴۰۳

به نظر می‌رسد امسال نیز مشکلاتی با این مدل‌ها رخ داده، زیرا گزارش‌هایی در ردیت منتشر شده که نشان می‌دهد برخی کاربران، حتی پس از مدت کوتاهی استفاده، با مشکل کنده شدن رنگ گوشی‌های خود مواجه شده‌اند. البته هنوز نمی‌توان گفت این مشکل تا چه اندازه گسترده است، اما نکته جالب اینجاست که سامسونگ صفحه پشتیبانی رسمی برای این مشکل دارد. سامسونگ در این صفحه شارژرهای غیر اصل را مقصر می‌داند و پیشنهاد می‌کند برای جلوگیری از این مشکل، از شارژرهای اصلی خود شرکت استفاده شود.

3.jpg

در حال حاضر، هیچ صفحه پشتیبانی برای این مشکل در ایالات متحده وجود ندارد، اما سامسونگ در سایر مناطق درباره استفاده از شارژرهای غیر اصلی که ممکن است باعث کنده شدن رنگ گوشی‌های گلکسی شود، مطلبی منتشر کرده است. سامسونگ به سرعت تأکید کرده که تمام محصولات خود را قبل از عرضه به دقت آزمایش می‌کند تا تجربه‌ای امن ارائه دهد. با این حال، همچنین هشدار داده که استفاده از "محصولات غیر سازگار" با دستگاه‌های سامسونگ می‌تواند "خطراتی از جمله کنده شدن رنگ" را به همراه داشته باشد.

این موضوع بسیار جالب است، زیرا این مشکل قبلاً در مدل‌های دیگر گوشی‌های سامسونگ مشاهده نشده. سامسونگ در توضیح این پدیده نکته جالبی را  رو کرده و بیان می‌کند که برخی از شارژرها به درستی اتصال به زمین ندارند. این شرکت می‌گوید "نشت الکتریکی" ممکن است هنگام استفاده از چنین شارژرهایی رخ دهد و بر فرآیند آنودیزه شدن تأثیر بگذارد که می‌تواند باعث کنده شدن رنگ گوشی شود. سامسونگ همچنین اشاره می‌کند که این مشکل ممکن است هنگام استفاده از ماساژور EMS که به گوشی متصل می‌شود و با برق گوشی کار می‌کند نیز رخ دهد.

سامسونگ توصیه می‌کند که اگر باید از چنین دستگاه‌هایی استفاده کنید، هنگام کار با آن‌ها، گوشی خود را در دست نگیرید تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. البته، همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، سامسونگ یک راه‌حل دارد: اطمینان از استفاده از شارژر اصلی. با این‌که مشخص نکرده کدام شارژرهای غیر اصل قابل استفاده هستند، اما پیشنهاد می‌کند از شارژرهای خود سامسونگ استفاده کنید تا مطمئن باشید مشکلی پیش نمی‌آید.

برچسب‌ها: